Belöningar

Behöver inte alltid vara i pengar...

För att må bra eller göra saker som är tråkiga kan man ju ge sig själv något som man tycker om. Jag själv är inte mkt för att köpa dyra kläder i boutiquer t ex. Å nej, sån't slöseri med pengar ägnar jag mig inte åt! Men däremot ngn lite godsak då och då, det kan vara mums.

Tänkte här notera för egen del att jag GILLAR: Pringles Original (allt annat snacks kan gå och gömma sig, tycker jag) och Marabous nya Sensation Yoghurt Rasperry är det bästa jag kan tänka mig nu.

Vad tycker du allra mest om, i godisväg?

Långtidsbehandling m nässpray & Neti

Ja happ, så illa tvungen då'rå tydligen.

Efter att ha varit förkyld och täppt i näsan i över 1 vecka, så bar det iväg till Vårdcentralen. Med huvudvärk och trötthet därtill så klart. Hade kört med vanlig nässpray i en vecka, men när jag ännu inte var frisk så.

Fick recept på en s k cortisonspray. Kostar bara 160 kr, vanlig stl. Som hittat! Visst?

Har kört i 2 dgr och det verkar faktiskt hjälpa. Glad är jag för det naturligtvis! Dock heter det att det kan ta ett par dagar innan gott resultat. Det får ta den tid det tar, bara det lindrar och hjälper. Kanske jag med tiden inte heller kommer att vara så förbaskat trött. Utan att jag samtidigt kommer att sova bättre, vem vet. Jag tror ju på det, för jag vet att jag vaknar ibland av att ha svårt att andas, men det har varit mer ifrån halsen. Men det hänger bergis ihop.

Mer läsning:
http://nastappa.nu/behandling/nasspray/ .

Ahh, ska väl även säga att koksaltsköljning är bra också. Det är egentligen en yoga-behandling (Neti) och nyttjas inom Ayurveda (fr. indiska läkekonsten). Det tar tid att lära sig och vänja sig. Men har du väl kommit på hur du ska göra så vill du nog göra det regelbundet. Proceduren sköljer bort damm och löser upp sekret. Ca 1 tsk salt o så 2-3 dl ljummet vatten, luta dig över handfat eller badkar och så in sakta med vattnet i ena näsborren, luta huvudet snett, lite framåt åt andra hållet. Mitt tips: Du behöver absolut inte ngn särskild s k näskanna, ta vad som helst som en liten plastflaska och gör ett litet hål i kapsylen, fyll med saltvattnet och håll tätt invid och häll in i den ena näsborren. Håll munnen öppen och andas lugnt genom munnen och sätt igång och skölj. Du lär dig...

hits