Ny sysselsättning

Ooops, ett tag sedan jag skrev här.
 
Inte mycket kultur alls, inte på evigheter. Endast några barnteater-föreställningar, på Teater 3. Men jag har funnit ett nytt arbete, på timbasis. Jag är tillbaka hos Stockholm stad. Härligt! Saknar faktiskt att jobba.
 
Hoppar nu in som vikarie i ett antal skolor. Inspirerande, utmanande och roligt. Ibland kan det vara lite rörigt, flera ordinarie som är sjuka/lediga och barnen blir förstås lite snurriga då också. Det svåra som inhoppare är främst att hitta rätt och finna sig snabbt i nya lokaler, få kontakt med de barn man träffar och även personal förstås. Samt snabbt insupa de regler och rutiner som finns i just den skolan eller på det fritids en är på! Ofta börjar man i en klass på vanliga lektioner för att sedan följa med till s k storfritids, dit där flera klasser kommer. Med besök i matsalen däremellan för mellis.
 
På två månader har nu varit i:
 
Norra Ängby skola.  3 ggr
Adolfbergsskolan.
Höglandsskolan. 2 ggr
Matteus skola.  2 ggr
Johannes skola.
Roslagstullsskolan.  (ska till Vasa Real 2024)  2 ggr
 
Jag väljer själv när och hur jag kan jobba, det är bekvämt. Jag lägger in ett tillgängligt-schema löpande. Får så en förfrågan, vilket kan vara samma dag, dagen innan eller veckor i förväg. Schemat och timrapportering sker helt digitalt, hemifrån eller via mobilen. 

hits