Kultur - Januari månad


Gott Nytt, ffa ett kulturellt givande 2020!
 
💜💚💜
 
Januari
 
Bio Rio den 9/1 kl 17,30 "Prado-Museet - en samling underverk".   Ej insläppt / Skippade
Råkade ha i ena handen en nyinköpt mindre bag-in-box som jag handlat efter jobbet för att ta hem. Ohh nej, jag skulle inte få gå in i salongen alls! Jag erbjöd mig att köpa en kasse och få undan boxen synbart. Den var oöpppnad och jag skulle ta hem den och om jag hade haft den i en väska då? Går de igenom alla biobesökares ryggsäckar och väskor eller?? De sa att de kunde ta hand om den till efter filmen. Jag ville inte riskera att glömma boxen samt ville inte bara lämna den ifrån mig. Jag gav bort min biljett och åkte hem!
Den 10/1 "Bergrummet Tidö Collection - Stockholm Toy museum" + Årskort. Ett besök här är toppenmysigt.
 
Den 10/1 "Scenkonstmuseet". Lika här - mysigt alltså. Det är dans, teater och musik är givande!
Tv "Guldbaggen" den 20/1 kl 20.
Bio Zita den 25/1 "Marriage Story" kl 13,30. En fin, känslosam och engagerande film.
Den 26/1 "Britt-Marie var här" CMore.
Kl 16 den 27/1 publikrep "Kollision" Under Fontänen/Klara Soppteater. Perfekt dansteater!
 
 

Museum         2
Teater            1
Bio                 2
 
 

hits