Tradera mera

Yäpp, jag erkänner: - Jag är inbiten "tradian".

Nu har jag iaf eget SL-kort ett tag. Fixade ett via T. i helgen. I sista sekunden budade jag över en annan. Sorry! Men så är 'spelets regler'.

Många fynd göres där i sommar speciellt. Tradera är min hobby...

Gör dina fynd du m !
http://www.tradera.com/

Tillägg den 1 augusti:

Idag mötte jag en annan tradian, i city, Centralen och fixade 'hem' ett till SL-kort. Thx M.


Sommar i Stockholm - Tanto + Hornsgatan + Street + Kyrkcafé

Tack grannar, som lånar ut 2 st SL-kort! Bra att ni åker från sta'n :-) m a o.
"Ungen" har ju Sommarkortet. Mitt egna sl-kort gick ut häromdagen...

Idag var vår familj därför en sväng till city. Vi har åkt spårvagn runt Djurgården, sedan båt därifrån till Slussen och vidare till Hornstull. (Ett tips:
http://www.sparvagssallskapet.se/djurgardslinjen/rullandecafe.php?PHPSESSID=67d2b107dae32e7957f69ed36c376629 ).

Vi kollade in 'Street', för första gången. Jag diggade mest den tuffa mosaik-spegelväggen där! Vi checkade vidare in Tantogårdens bangolf. Där gillade jag deras fika-bord och soljalusi bäst. Näe, vi spelade inte minigolf, denna gång. Sedan mysgick vi lite, bl a förbi härliga koloniträdgårdar och upp en sväng på Hornsgatan fram till Mariatorget. Så härligt att strosa med familjen! Sedan åkte vi hemåt och köpte grejer för att äta tacos. Så gott!

Annars sitter jag här med en djävulsk, molande tandvärk. Som vanligt nästan. Men jag blir ju galen på't. Sambon fick f'resten igår äntligen sitt arbetsgivarintyg. Nu är det endast betyg som saknas från arb.givaren. På måndag åker för A-kassekorten och intyget iväg till Östersund och A-kassan. Najs! Sedan får vi se hur det går och hur lång till f f a det tar innan han får sin första ersättning.

I fredags var vi och gottade oss: "7-sorters-kakor". Endast 40 kr betalade vi för fika-buffé: ÄT SÅ MKT KAKOR, TÅRTBITAR & BULLAR du orkar, vill och drick kaffe, te eller saft därtill. Jag kan intyga att bullar, pajer och tårtor var supergoda! Torra kakor, om så det är hembakade, står jag däremot gärna över.

Nästa vecka - att vara eller icke vara

Sommarspel på Kungliga Dramaten... Det ska jag dra med mig familjen på.

Det är en nyproduktion av klassikern H-A-M-L-E-T.

Med
Jonas Malmsjö, Stina Ekblad, Björn Granath, Magnus Ehrner, Erik Ehn, Rebecka Hemse, Robin Stegmar, Börje Ahlstedt, Tomas Pontén .

Visst, sonen suckar redan stort. - Jaaag skaaa INTE gå med. Men klart att han måste få riktig kultur i sig. Bor man i 08-staden så ska man självklart har besökt de stoooora teatrarna *ler* !

Uppdatering gjord 18/7: Jag gillar normalt att gå teater! Men denna gång måste jag erkänna att vi smet i pausen, efter 2 h.'Hamlet' var inte så bra, tycker jag. Skådisarna så klart väldigt duktiga, men pjäsen i sig är lång och konstig :-( . Tror att mycket hänger på själva regin och m a o regissören... Vissa scener var så utdragna på ngt sätt, onödigt & f f a trist.

Kolmården nästa

Snart bär det iväg till Markoolio höllt jag på att säga...

Nå ja, han har iaf hjälpt till med delfinerna och själva showen. Här:
http://www.kolmarden.com/Attraktioner-och-djur/Toppattraktioner/Delfinarium/ .

Vi åkte högt upp i det blå, hela varvet på totalt 3 km, runt hela Kolmården. Smidigt, häftigt & läskigt vill jag lova! Minsann gick inte linbanan på 25 m höjd vid tillfälle. Hemskt!


















Kom & gosa med oss då!






















Kom inte hit & stör mig...

























Ge mig mer mat för 17!


Mitt stjärntecken.....


Min sambo?


Har du också ont i halsen?


hits