Xpert på nässprej

Jag tror snart att jag kan titulera mig som sådan.

Nu är jag inne på min tredje specialsort! Hur många olika finns det egentligen?

För 14 dagar sedan började jag med den vanliga förkylningssprayen, som endast ska användas max 10 dgr. Därefter gick jag över till Renässans menthol Plus. TACK Linda för tipset! Denna: 
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=232127 . Den känns bra och hjälper till viss del, men inte helt och hållet tydligen. Humant pris kan jag tillägga. 50-lappen. Den fräschar upp och fuktar.

Jag och fler vänner har ju funderat i tankarna att jag kanske har ngn allergi. Hur vet man det då? Läkaren frågade mig i måndags och jag svarade - Inte vad jag vet. Så idag gick jag till Apoteket för rådfrågning och de föreslog mig att prova: http://www.apoteket.se/Privatpersoner/radochprodukter/sidor/Allergioastma_Allergiinasaoogon_Nasa_Nasa.aspx . Ca 100 kr.

Nå väl, jag provar mig gärna fram. Bara jag blir av med dessa besvär. Varje morgon vaknar jag tung i huvudet och snorig (gult, tjockt) som bara den!

Förra gången jag var sjukskriven fick jag recept på Nasonex. Den innehåller cortison. http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19970411000105&DocTypeID=5 . Den är dyr kan jag säga! Nästan 150 kr för en flaska har jag för mig.

Vill inte

För två veckor sedan kände jag mig mentalt väldigt bra till mods. Pyttsan, jag skulle tydligen inte ens tänkt tanken på't! Sedan åkte jag på värsta dunderförkylningen. Sitter hemma och är helt täppt i näsan och är inne på min andra sjukvecka. Hos läkaren i förrgår togs halsprov, vilket var negativt. Skönt det förstås. Men varför inte prov "i näsan", ifall det är bakterier?

Jobbigt och trist för mig, men ännu tristare för min uppdragsgivare förstås! Jag är bemanningskonsult, så iofs slipper "kunden" betala för mig, men bolaget missar ju mitt arbete och kunskap! Min personalansvarige på bemanningsbolaget är så klart inte glada, de förlorar inkomster på mig och måste betala mig sjuklön.

Jag riskerar också att kanske bli utbytt. Det får jag väl ta i så fall. Men där är otryggheten i att vara konsult. Dock är jag mkt säker på att uppdragsgivaren (cheferna) är väldigt nöjda med mitt jobb, när jag är på plats s a s. Ska bli spännande att se vad som sker framöver.

Bra sagt

- Den bästa medicinen smakar värst!

Det stämmer ju bra. Något som är jobbigt, kan ta mkt tid, innan man tagit ett beslut. Att lösa ngt kan "smaka bittert" och vara tufft. Men när det väl är genomfört, jädrans vad bra det till slut kan kännas.

Uttalandet hörde jag ikväll i tv-programmet "Lyxfällan". Så bra, personer i ekonomiskt dilemma får hjälp av experter till självhjälp...

Men jag menar att uttalandet kan passa mkt bra i olika sammanhang!

hits