Teater/Kultur/Evenemang i maj-juni månad & Musikaliska

Ja, jag fortsätter ju med min kulturella fritid då...
 
Musikal-showcase på Göta Lejon tisdag 7/5.
 
Onsdag 8/5 extravisning (fri) "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" på Dramaten.
 
Dramatens nya "Other Desert Cities" (Andra ökenstäder) lördag 11/5, stora scen.
 
Dramatens kostym-visning lördag 18/5.
 
Musikaliskas blåsarsymfonikers "Bric-à-brac" tillika Våravslutning/-konsert lördag 18/5.
 
"Bad Girls" på Scengymnasiet S:t Eriks gymnasium (musikaltreorna) fredag 24/5.
 
Sedan "Hamletmaskinen" fredag 24/5 Bryggan, Stadsteatern.
 
Måndag 3/6 förhandsvisning/testpublik biofilmen "Skumtimmen". Bio Grand.
 
Tisdag 4/6 Teater Bristol och "Eyes". Mälardalens högskolas musikalstudenters slutproduktion.
 
Smaka-på-Stockholm & Uppträdanden i Kungsan 5-9/6.
 
Student-utspring 7/6, S:t Eriks gymnasium.
 
"In a dark northern place" 7/6 på Boulevardteatern, av elever på deras Teaterskola.
 
Parkteaterns "Utan titel" 10/6, Galärparken.
 
"Ett dockhem" 12/6 Klarascenen Stadsteatern.
 
Musikaliskas "minikonsert" med blåsarsymfonikerna i Kungsan vid dammen den 15/6.
 
Stadsteatern "I sista minuten" 15/6 på stora scen.
 
Parkteatern "Kåldomar & kalsipper" den 16/6, Spångadalen.
 
Teater i Haga "Dunderklumpen" den 29/6.
 
...Parkteatern
 
 
På tal om Musikaliska så ska jag faktiskt skaffa mig Årskort för kommande säsong, 2013/14. Jag har blivit helt såld på deras arrangemang! Ett besök kan vara lite dyrt men förköp och abonnemang blir det toppenpriser. 
 
http://www.musikaliska.com/blasarsymfonikernas-abonnemang/
 
 
 
 
 
 
 
 
 

hits