Midsommar & regn

Go' & gla' m i d s o m m a r till alla jag känner o som läser här!

Här har duggat en del. Det blåser lite också, men temperaturen är perfekt m a o.

midsommaroregn

Under paraplyer leker småungarna på gården.

1 år

Vad gör man f'resten inte för att spara ngr:a kronor. Jo, åker t ex till Sumpan kl 7 på morgonen och möter upp en annan tradiot. Hämtar en påse med superfiiina, inbundna böcker ock ett par pockets. Smidigt o suveränt! Sätter sig på pendeln och far ut till Västerhaninge för att hämta en najs, självlysande bur till smågnagare. O s v, o s v.

Idag är det exakt ett år sedan jag blev 'frälst' och inte hade sålt  394 saker eller köpt 1.865 saker på aktuell auktionssajt.

Nu ska jag lugna ned mig lite och njuta av alla 'byten' man gjort. Ungen har avslutning i morgon dag och då ska man väl framöver ägna en massa tid till familjen. Sambon blir galen på mig och alla affärer. Jag tror nog att han egentligen är avundsjuk på mina goda och snabba affärer. Jag vidhåller: VILKA FYND MAN HAR GJORT !!!!

Ibland har man tur oxå att frimärkena på brev eller paket man får inte är stämplade. Vad kan man göra då, tro?

6 juni 2006

flagga

Nationaldagen till ära har jag deltagit i flagghissningen hemmavid. Ett 40-tal boende kom faktiskt, snyggt!

Efter en liten sångtruddelutt, så fikade vi tillsammans. Så mysigt man kan göra i en förening. Gemytligt att träffa sina grannar & bara nyttigt att tvinga sig upp kl 07:00 för att förbereda lite. Dagen blir desto längre på så sätt.

Vill du med fira? 08:a här:
http://www.metro.se/se/article/2006/06/05/07/3715-22/index.xml .

hits