Diklofenak - Voltaren - Ipren - Ibuprofen

Åhh, vad skiljer alla dessa åt egentligen samt hur länge ska man behöva knapra och nyttja dessa?

Nu har jag precis fått en ny omgång p g a min höftesseninflammation. Först hade jag Dikolfenak, nu Voltaren. Jag har konstaterat att Voltarenen är dubbelt så dyr dock *sur* .

Sambon min säger att Voltarenen är bättre. Vi får se. Jag är den som minsann hoppas på detta nu. Jag kan knappt sitta på en stol, knappt gå några längre sträckor. Jag spyr på detta besvär, som jag haft sedan den 18 december. Jag har tvingat mig själv till jobbet, för jag trivs med det och vill av allt behålla det. Har tvingat mig till centrum för att handla och posta brev och paket. Sitter nu t ex på yttersta kanten på stolen.

Hur ska man bete sig för att snabbast bli återställd? Hur lite eller mycket ska man ändå röra sig. Kom så gärna med tips!

En sak till. Jag har självklart provat med salvor oxå. T ex Ipren muskel- och antiflammatoriska. Två läkarbesök har jag dessutom hunnit med. Även isblåsa och lite värmedyna på benet har testats.

Byteshandel e bäst

Jag har en granne som är super!

Vi idkar byteshandel. Frimärken mot piroger, SL-kort mot kuponger (beroende på vem som ska åka mest för tillfället t ex). Allt efter noga avvägande och planering. Den funkar utmärkt. Vi lever båda på låg existens, eller vad det nu heter. Vi har båda barn och har lärt oss att leva snålt. Ändock mår vi bra och njuter av det bästa som ges. Vi har superkoll och tipsar varandra om kuponger, rabatter och bra priser här och var. Ibland bjussar vi varandra på saker. Åhh, har du inte fått tag i en ny årsväggalmanacka. Här, varsågod! Har du inte kupong till det? Här!

Ibland tar vi en fika tillsammans. Dock går dagarna fort och ibland hinner man knappt prata med varandra. Vi stöter på varandra i matvarubutiken eller i centrum och hinner byta ett par ord emellanåt. Ibland får barnen agera bud och springa emellan oss eller ärenden till centrum exempelvis.

Med lite idé-sprutanden och god planering går det att ordna mycket!

I'm happy! (trots mig jäkla inflammation i höften, som kvarstår).


hits