Snyggare pappor åt mammorna

Till min mejl fick jag idag otroligt rolig reklam!

Rubrik enligt ovan. Jag undrade vad mejlet syftade på, men om jag säger 9 november så kanske ngn kopplar lite grann!

Tanken är att byta ut den traditionella slipsen mot något annat och erbjuda t ex Remington och populära hårvårdsprodukter för män, som vill hålla sig fräscha och trendiga... Häpp!

Smart drag, av företaget!

Det som jag tycker verkar extra intressant är väl kanske "Ansiktstrimmern". Man kan ansa ut t ex ögonbrynen eller ett mönster i pannan och hårbottnen förslagsvis, hehe.

----

Snart är det dags f'resten! För denna premiär:



http://anneli.webblogg.se/2008/august/bla-glogg-nastan.html

Nallar ut i vida världen - NALLEDAGEN

Vi som lever rätt gott i Sverige & Norden!

Nu får småbarnen lämna små kramisar till andra små barn ute i världen via SOS-barnbyar...

I flera år har Junibacken på Djurgården tydligen arragerat ett jippo som går ut på att den 27 oktober är den Internationella Nalledagen.

Då går en nalleparad, med barn, föräldrar & nallar, från Junibacken till Skansen. Alla barn som lämnar några sötnosar och kramisar till Junibacken får ett diplom som gäller som biljett till Skansen den 27 oktober och till att delta i nalleparaden. På Skansen firas nalledagen med underhållning och andra överraskningar. Efter firandet på Skansen reser alla nallar till små hussar och mattar i SOS-Barnbyar i Baltikum. Nalleinsamlingen är ett samarbete mellan Junibacken, SOS-Barnbyar och Skansen.

En fin sak, tycker jag!

En tokvecka

Som en kompis skrev: - Dessutom tror jag nog att jag har flera timmar per dygn än alla andra eftersom jag planerar så illa hela tiden. Nej då, M! Vi planerar inte illa, vi vill så mkt! Det gäller att se det positivt, u know ;-) !

This week: Varit på Emils & hejat på sonens biljardspelande ihop med N, har jag lämnat förra veckans Norrtälje-material till min ena arb.givare, hämtat ett stort paket hos Bussgods/Cityterminalen, varit i Vallentuna för att hämta T-varor, varit på personalmöte tillika -utbildning hos en annan arb.givare, mammograferat mig, hjälpt sonen med hans arbete, mött en tradian och strosat runt lite i "mitt" centrum, klippt mig (äntligen), får mat-hemleverans för första gången (spännande att testa, bekvämt minsann), ansvarar för fiskedamm på sonens gamla skola, deltar på möte hos en arb.givare, möter en annan tradian och käkar kinabuffé på Söder, sedan iväg till Åland en sväng och föreningskonferens, sedan förhoppningsvis börja simma i simhallen lokalt.

Yäpp, denna vecka går den med. Vem f-n har tid att heltidsjobba, säger jag åter?!

Helgen är den bästa f'resten på hela året, m a a detta:



None

Nå ja, alltså att vi återgår till vintertid, ville jag egentligen ha sagt. Detta var den enda klockbilden jag hade i Arkivet...

Bio "Get Smart"

Igår var familjen och såg den tokroliga och dråpliga agentfilmen om Agent 99 och tjänstemannen Maxwell Smart. De jobbar på högkvarteret CONTROL. Smart, Steve Carell, vill absolut ut på fältet och vara som Agent 23! Han har pluggat och gjort alla tester och är ju så klok och duktig. Filmen börjar i hans hem och där är ju allt perfekt, not! Chefen talar iaf nu om att testresultaten är utmärkta, men Smart är "tyvärr" en alltför duktig analytiker och kontorsslav för att chefen vill släppa honom ut...

Jag gillar helt klart hans entré och ingång till högkvartetet. Det är ett antal bastanta dörrar minsann (du ser dem via länken nedan). Samt vilka oljud de för därtill!

Om man tror att det finns vissa likheter med Bond-filmerna så visst. Men på ett helt annat sätt!

Vill man ha en mysig stund så kan man gott och väl se denna film.

Lyssna till filmintrot:
http://getsmartmovie.warnerbros.com/main.html

Just det, ABBA har fått in lite music i inledningen av filmen. Mkt passande, kan jag säga!

Att jobba på fältet

En dag bland många andra (ändå max originell):

Väckning kl 06.00, En pina för en kvällsmänniska, så klart. Kl 7 på väg mot Nynäshamn. Byte pendel i Västerhaninge. Vad kallt det var i morse f'resten! Kl 8,25 klev jag iaf av tåget där ute! Höllt tyvärr på att ta fel jacka i morse. Jag kom till granngatan när jag kom på att jag tagit min vanliga skinnjacka, i stället för den speciella jackan jag har i ena jobbet, där även mitt arbetsmaterial låg i innerfickan! Tur att jag kom på det så snart ändå. Tänk om jag kommit till t-banan eller redan satt mig på pendeln t ex. Det var så vackert över ängarna och vattnen där ute vid Tungelsta och Hemfosa. Igår arbetade jag 3 h på en annan ort. Vilken skillnad på jobb! Vid lunchtid hade min chef bett att få in materialet idag. Kl 11,05 hade jag så siktat in mig på avfärd med Nynäs-pendeln. Den gick i tid. Men nu började problemen ordentligt! Först stopp efter bara några hpl p g a nedriven ledning vid Farsta strand, sedan stopp p g a obehöriga på spåret vid Handen. Sedan stod vi stilla ytterligare 10-15 minuter för att det var enkelspår, p g a av tidigare inträffat antar jag. Jag var vrålhungrig dessutom. Samt jättenödig efter två koppar kaffe! In på Dånalds på Centralen, köpte en kycklingwrap för att få koden på kvittot, till toan där. Gush, härligt! Äter minilunchen på t-banan, raka vägen till kontoret. Kvart i två stövlade jag in på kontoret, när jag egentligen hade räknat med att vara inne vid halvett. Suck! Men jag fick full arb.tid iaf, 6 h. Najs! Jag tycker det är så mysigt faktiskt att åka pendeln, bara det inte är rusning förstås. Samt man har lärt sig att gardera sig med gratistidningarna, månadsmagasin och även ibland t o m post, att läsa vid tillfälle när man är ute och åker. Det spar man mkt egentid på!

hits