Nu e d JUUUUUUUUUUUUUUL

Go' Jul, ha det kul!


santaclaus


Ps. Tomten! Jag vill ha en bättre & smärtfri rygg. Får jag det är jag helt nöjd, resten av livet...


Trettondagsafton

spelas nu på Stockholms Stadsteaters stora scen. Tre timmar lång, rolig, spektakulär föreställning. Komedi rakt igenom och t o m lite "porrig"/fräck.

Pia Johansson som narr är otrolig, bäst av alla vill jag påstå.

Mycket färgglad pjäs också. W. Shakespeare heter författaren, så naturligtvis är det mycket rim och förväxlingar.

Mr Beck (Peter Haber) spelar Malvolio. Olivia-rollen spelas även mycket bra, av Nadja Mirmiran, som jag själv tycker påminner om Malin Berghagen i sättet. Narren/Pia är väldigt "söt" & knäpp. Maria spelas av Lena T Hansson.

En lättsam teater, väl värd att ses. Gärna som familjeteater.

Work, work

Oooops, plötsligt har man ett arbete åter!

Jag bara snubblade in nästan och dessutom vägg-i-vägg med det gamla. Vilket öde egentligen. Nu får jag gå i samma kvarter morgon och eftermiddag, festligt. Ännu har jag dock inte spontant sett eller mött några av mina förra arbetskamrater. Det känns skumt och underligt.

Nå väl, utbildning genomförd i 4 dagar. Fullproppad med ny information & kunskap.

Något spooky är att någa av mina nya arbetsledare är lik tidigare chefer! Kommer jag att säga fel namn kanske?

hits