Arbetslös

Nej då, jag är INTE arbetslös. Jag är arbetsfri.... (väljer själv hur mkt och f f a när jag ska jobba. Om så det blir lite här och lite där, men det är helt ok).

Men min sambo är utan jobb! Det känns obehagligt och konstigt!

Nu ska han uppleva Af och A-kassa. Jag förväntar mig att det ska gå bra allting, men är så klart skeptisk. Många historier och insändare har man hört respektive läst i sina da'r!

Min sambos arbetsplats finns inte längre. Politikerna bestämde att verksamheten inte behövs längre. Nå väl, resultatet och kostnaderna kommer att visa sig på annat sätt och inom kort framtid, det är vi båda säkra på.

Nu måste man läsa på allt om de s k Arbetsmarknadsåtgärderna. Suck & stön! Så många regler, bestämmelser, villkor, med mera.

Mids¤mmar

Gla' mids¤mmar allihop!


Ett livets nöje

Nästa utflykt blev då till Drottningsholms Wärdshus...

Vi åt:
 
Rökt rensteksroulad,
Ugnsbakad lax med vitvinssås samt
till efterrätt en lika god chokladmousse med halloncoulis
(vad nu det är för ngt).

Vi var närmare 30 personer och det hela mkt trevligt & najs. Tack!

Läs mer fakta här om du vill:
http://www.drottningholmswardshus.se/ .

7 juni = Kohlswa, Köping

Igår var jag o lite annat folk (s k 55 + ja, jag vet lite kryptiskt för den oinvigde, men, men ;-) ) på utflykt. Vi var närmare 70 pers. på Kohlswa Herrgård.

Varm, gott & mysigt värre!

Hus och gård från 1600-talet...

Lite historia här:
http://www.kohlswa-herrgard.se/sv/sida.asp?pid=61&mid=7 .

Nedan så bjuds det kaffe-buffé vid ankomsten.

Kohlswa

Lay's & Doritos ?

Många säger att detta märke är godare än andra.

Jag pratar alltså chips nu.

Jag har aldrig smakat, vad jag vet, just detta märke. Det finns både som potatis-, majs- och formade chips (s k Bugles).

Om 1 dygn så kan jag svara på vad jag tycker om dessa!

Ska vrålplugga lite nu om dessa. Sedan ett specialuppdrag i morr'n alltså...

Fakta finnes här:
http://www.fritolay.com/fl/flstore/cgi-bin/products.htm

hits