Björnkalas

Då har åter 1 år gått.     


Lördag den 8:e oktober bjuds släkten in kl 17:00, till bostaden.



Ånej, hur ska jag hinna få i ordning här hemma. Dagarna går för fort juh!

tarta



Vart tog helgen vägen?

En helg i 180 knyck...

Jisses, vad dagarna rusar iväg!

Fixade 'Prova-på-vecko-kort' på SL, i Kista,
Utdelning Emma Sjöberg-Lindex FASHION-modeitdning,
Till Värtahamnen, äntra m/s Silja Festival,
Planeringskonferens,
Bjuda bort helt GRATIS några teaterbiljetter,
Ordna nya Loppis/Café-affischer,
Skaffa rabattfrimärken,
Uppdatera föreningens hemsida lite grann,
Svara på ca 20 mejl som inkommit.

Puhh, tack och lov att det är vardag åter.


Stadium

Vill passa på att tipsa barnfamiljerna nu!

Skor sliter ju ungarna på rejält. Därför passade jag igår på att köpa ett par basketskor och ett par s k fritidsskor (typ gympaskor) till min son med totalt 200 kr rabatt. Jag betalade 200 för båda paren i stället för ordinarie 400 bagis.

Jag fick hem en tidning från Stadium igår med kuponger i. Men jag såg att samma tidning finns i butiken, iaf i Sergelgången där jag var.

Maxstorleken var dock 38. Men det var precis för min långeman.


Planering A & O

Här ska fixas!

Nu ska det FUNKA med jippon i vår föreningslokal. Jag ska se till att fyra olika loppmarkander med Café kommer till stånd fram till jul i år. Jag ger mig 1000 på't nu!

CHECK: Mejlat lokaltidningen, bokat lokalen, ordnat affisch, fixat små marknadsföringskort, jagat på kompisar som alltid annars säger att de vill delta, skrivit på föreningens hemsida, ska skriva i Kanalen vi har i vårt tv-nät, ska ordna tipspromenad (byta ut tidigare frågor till nya kloka/roliga/spännande) samt få tag på några som kan hålla i fikat, d v s ha lust/kunna/samt vilja ta sig tid att baka & sälja hembakat.

Det är en del att hålla ordning på. Har DU f'resten några idéer?

Påbyggda tänder

Jisses, i stället för att slipa så har jag nu pungat ut en 1.000-lapp för att bygga upp två för låga tänder.

Jag hoppas äntligen att mitt bett blir något sånär normalt åter.

Nu ska jag snart iväg och putsa lite. Igår hade jag otroliga ilningar efter att ha provätit på den sidan. Jag känner dock att det tar emot alldeles för snabbt på ett särskilt ställe.

Min nya tandläkare valde att 'legobygga' lite med komposit för att jämna till hela bettet. Det verkar logiskt och bra. Han duttade på en klick plast och formade till via slipning och putsning.

Najs & billiga visitkort

För mina vänner som läser här! Det är alltid kul med lite extravaganser. Varför inte ett eget, privat visitkort? Man kan ha olika texter, olika buntar, för olika ändamål.

Jag har ett kort med namn, adress och tfn. Ett annat för business s a s. (Många s det blev på slutet). Jag har hittat ett superbt ställe på Nätet att beställa via. Mycket smidigt och humana priser. Vill du har rabatt dessutom? OBS! Detta är ett tips och endast för dig som är intresserad!

Se här: http://www.vistaprint.se/frfse?frf=225078895483 .

Kanske det inte går att klicka direkt på länken. Kopiera den då bara och klistra in i adressfältet så fungerar det!


Jag en bloggare

Många undrar varför jag bloggar.

Ifall jag inte lyckats förklara så kan du läsa lite i denna artikel:

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,654109,00.html

Det finns de som spottar på idéen med blogg, de finns de som förstår glädjen, nyttan, underhållningen, fördelen och lättsamheten med att blogga.

Jag fortsätter i vilket fall att blogga!

2 kg back - Ett enkelt jobb

Yeees, yeees!

Jag har äntligen minskat 2 kg. Ligger nu på 66 kg. Ett enkelt arbete har ändå något positivt med sig! ;-) .

Det är helt säkert mitt jobb som hjälpt mig. Går och går och går, flera varv. Du som inte vet vad jag arbetar med kan ju få undra...

Nu får vi iofs se vad framtiden ger. Framtiden är ju lite osäker har jag förstått idag på min chef.

Jag får kanske sysselsätta mig med Timjakten & Skattjakten :-) .

hits