Slutet av juli - nytt "leverne"

*längtar till torsdag*

Berättar mer snart...

Uppdatering nedan, gjord den 30/7 kl 01:19

Så där ja, nu är det äntligen torsdag. Efter en pirrig onsdag med introduktion och utbildning i ett nytt jobb, så ska jag nu testa det ett tag. Själva arbetsuppgifterna tror jag att jag faktiskt passar för, nu får vi se hur det går, d v s resultat.

Sedan en annan kul, trevlig sak: biokoll och kinamat ikväll med en go' före detta arbetskamrat. Vi ska se "Änglar och demoner". Action & spänning. Samt dryga 2 h i biosalongen. Helt ok. Tänk så skönt att bara få koppla av i en biofåtölj!

Uppföljning gällande filmen kommer i helgen. Nästa månad vill säga.

---

Mina/familjens planer för helgen har omkullkastats helt och hållet. Sorry, ni som blir drabbade! Främst S och C.

Halva klassen (nästan)

Otrooooligt! Efter 33 år....

1967-76 gick vi i grundskolan ihop. Nå ja, de som gick 1:an till 9:an vill säga. Några började t o m i lekskolan. Många gick i balettskola också flera eftermiddagar i veckan, direkt efter skoldagen. Att ni orkade små barn :D ! Jag gick iaf inte. Fast lite konstigt ändå, för jag hade gått i balett när jag var si så där 4-5 år. Andra började i klassen senare, i högstadiet först. Det måste ha varit extra annorlunda att hänga på, så där senare. En del slutade (bytte skola) i mellan- eller högstadiet, p g a olika anledningar.

Jo, nu sågs vi alltså 1/3 av klassen åter över en middag och mkt snack blev det så klart. Nio stycken var vi! En ända ifrån Kanada (boendes där sedan 25 år & med familj, nu på semester här), en bor i Tyskland, en är producent, en jobbar med cancerfrågor, en med finasiell rådgivning, en med intervjuer och undersökningar, en som copywriter, en på departement, m m, m m.

När vi nu sågs efter så många år så kunde man ändå känna igen den andra, häftigt! Dock hade jag inte hoppat på personen ute på sta'n och sagt: - Du, visst gick vi i grundskolan tillsammans?

Vi pratade tokminnen ifrån skolåren, jobbiga och positiva, var vi bor och hur många barn vi har. Några visste ju mer också att berätta om andra, så kvällen gick otroligt fort & var väldigt rolig!


Dig it - Flash Mob Plattan 8 juli -09

Vet du vad Flash Mob är? Jag har hört talas om det förut.

Det är en grej som utförs plötsligt & oväntat, på en offentlig plats...

Kolla MJ-klippet från Sergels Torg/Plattan här:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/mj58_09/article5488473.ab

Jäklars vad snyggt gjort!

Hade gärna velat vara där och sett det irl.

Här ur en annan kameravinkel: http://ungdomar.se/text.php?text=1385 .

hits