Tidsbrist - Oh nej!

Detta är för min egen skull, en anteckning för att ha länkarna lättillgängliga, för att jag ska läsa ngn.gång (när jag har tid   ):

http://goto.glocalnet.net/tidsbrist/Tidssociologi.pdf

http://www.familjeliv-utan-tidsbrist.nu/

http://www.tidsverkstaden.se/

Vissa tankefulla klipp: Reflektera över din vardag/vi lever i en epidemi av tidsfattigdom/ökad arbetstid och konsumtionsökning under de senaste åren är viktiga orsaker till ökad tidspress.... För EN VÄRDEFULLARE VARDAG!

Udda síffror

Här kan man tala om ojämna siffror, men se så snyggt ändå...

T.

Flera 7:or samt samma sista siffror på båda ställena.

- no more comments.


Dokumenterad

Jag blev fotad av POLISEN idag....

Klockåterställnings-helg

Den bästa helgen på hela året tror jag.

Jag kommer verkligen att må så mkt bättre om morgnarna, hela vintern!

Yees, i morgon kl 7 är klockan faktiskt bara 6.00. Sehr gut/Très bien/Excellent!

*me like*


Hypotetiskt

Om man har utlägg för ngt enbart för en speciellt ändamål gällande ett särskilt uppdrag borde man inte få ersättning för saken ifråga?!
 
Om man inte annars heller har ngn som helst användning av 'prylen' ifråga. Jag har knapp ekonomi och varför ska bara jag behöva ha det extra utlägget!

Ngn säger då: - Du får väl börja arbete mer. Är inte det helt min ensak hur jag har valt att arbeta.

En annan säger: - Du kan få låna av mig. Visst det var ju snällt, MEN det ska ändå också betalas tillbaka i så fall.

JAG VIDHÅLLER: Jag ska väl inte behöva ha extra utlägg bara för att kunna utföra ett uppdrag?!

Är jag envis & obstinat & löljig.........................................

Pragh i nov.

..kunde det ha blivit. Men nu blir'e inte det (för mig iaf) !

P g a lite missförstånd från min sida och oklara riktlinjer från annat håll, så blev det en jätte-pannkaka av alltihopa i stället * gråter & svär *.

För bara 2.000 kr kunde jag ha fått 1 vecka i Prag, med boende på bra hotell & centralt dessutom. Lyckades även hitta tre 'tanter' till, så vi hade varit ett härligt gäng.

Efter en hel del letande på Nätet, mkt mejlande och jag skulle ha fått mkt kultur i den gamla Tjeckien-staden.

Längtar till...

den 28 oktober!

Då kommer jag inte att vara så morgontrött. Jag är ju en klar kvällsmänniska, ända sedan jag lite unge.

För nästan 1 år sedan skrev jag:
http://anneli.webblogg.se/2005/october/vintertid-du-valkommen.html .

Den 29:e kommer jag att njuta när jag ska upp på morgonen & gå till mitt halvtidsjobb som jag haft i 10 månader. Bara 5 minuters gångväg hemifrån. Det är jag nöjd med. Men inte min lön och övriga icke befintliga anställningsförmåner....

Framtiden

Ja, vad ska man göra?

Ödet - Goda råd fr. de närmaste - Ingenting, åt sin arb.situation - Ngt helt annat...

----

Tänker så det borde knaka ända dit där du sitter.


hits