Byteshandel e bäst

Jag har en granne som är super!

Vi idkar byteshandel. Frimärken mot piroger, SL-kort mot kuponger (beroende på vem som ska åka mest för tillfället t ex). Allt efter noga avvägande och planering. Den funkar utmärkt. Vi lever båda på låg existens, eller vad det nu heter. Vi har båda barn och har lärt oss att leva snålt. Ändock mår vi bra och njuter av det bästa som ges. Vi har superkoll och tipsar varandra om kuponger, rabatter och bra priser här och var. Ibland bjussar vi varandra på saker. Åhh, har du inte fått tag i en ny årsväggalmanacka. Här, varsågod! Har du inte kupong till det? Här!

Ibland tar vi en fika tillsammans. Dock går dagarna fort och ibland hinner man knappt prata med varandra. Vi stöter på varandra i matvarubutiken eller i centrum och hinner byta ett par ord emellanåt. Ibland får barnen agera bud och springa emellan oss eller ärenden till centrum exempelvis.

Med lite idé-sprutanden och god planering går det att ordna mycket!

I'm happy! (trots mig jäkla inflammation i höften, som kvarstår).


Kommentarer:
Postat av: Camilla

OM ÅTTA DAGAR ÅKER JAG TILL THAILAND.
Bara så du vet :) Jag längtar som en tok...framförallt när vinterkylan biter mig i kinden 07.00 vid infartsparkeringen på Brommaplan...
*kramar*

Postat av: Eilert Björkman

Jag önskar jag hade en sådan granne. Försöker byta via nätet men det är svårt.

2008-03-02 @ 09:05:39
URL: http://web.telia.com/~u6540199

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits