Sommar i Stockholm - Tanto + Hornsgatan + Street + Kyrkcafé

Tack grannar, som lånar ut 2 st SL-kort! Bra att ni åker från sta'n :-) m a o.
"Ungen" har ju Sommarkortet. Mitt egna sl-kort gick ut häromdagen...

Idag var vår familj därför en sväng till city. Vi har åkt spårvagn runt Djurgården, sedan båt därifrån till Slussen och vidare till Hornstull. (Ett tips:
http://www.sparvagssallskapet.se/djurgardslinjen/rullandecafe.php?PHPSESSID=67d2b107dae32e7957f69ed36c376629 ).

Vi kollade in 'Street', för första gången. Jag diggade mest den tuffa mosaik-spegelväggen där! Vi checkade vidare in Tantogårdens bangolf. Där gillade jag deras fika-bord och soljalusi bäst. Näe, vi spelade inte minigolf, denna gång. Sedan mysgick vi lite, bl a förbi härliga koloniträdgårdar och upp en sväng på Hornsgatan fram till Mariatorget. Så härligt att strosa med familjen! Sedan åkte vi hemåt och köpte grejer för att äta tacos. Så gott!

Annars sitter jag här med en djävulsk, molande tandvärk. Som vanligt nästan. Men jag blir ju galen på't. Sambon fick f'resten igår äntligen sitt arbetsgivarintyg. Nu är det endast betyg som saknas från arb.givaren. På måndag åker för A-kassekorten och intyget iväg till Östersund och A-kassan. Najs! Sedan får vi se hur det går och hur lång till f f a det tar innan han får sin första ersättning.

I fredags var vi och gottade oss: "7-sorters-kakor". Endast 40 kr betalade vi för fika-buffé: ÄT SÅ MKT KAKOR, TÅRTBITAR & BULLAR du orkar, vill och drick kaffe, te eller saft därtill. Jag kan intyga att bullar, pajer och tårtor var supergoda! Torra kakor, om så det är hembakade, står jag däremot gärna över.

Kommentarer:
Postat av: twokids

Vilka trevliga utflykter. Stockholm är en bra sommarstad. Fast jag avundas dig inte tandvärken, vet alltför väl hur jobigt det är.



Undrar om du kan tipsa om var ni åt fika-buffé för 40 kronor?



Ha det gott

2008-07-17 @ 12:54:12
Postat av: bloggaren herself

Tack för kommentaren.



Fika-buffén var special just bara den dagen :-( . Men gärna fler av den sorten. Jag skulle vilje veta om liknade finns ex.vis i Sthlm city. Det har funnits förr vet jag.



Detta var i en s k "vägkyrka" hemmavid där jag bor ;-) . De har Öppet hus under sommaren och ungdomar i "tjänst". Bra grej & absolut humana priser...

2008-07-17 @ 12:59:32

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits