Den STORA KöksDagen

 

 

Vi har nytt kök! Ta mig f-n, vi lyckades & kom till skott.

 

Först hade vi tänkt helt nytt kök från början, men det skulle bli mkt pengar! Så nu har vi ny spis och kyl/frys sedan 2-3 veckor, från www.tretti.se (hemkörning, installation, bortforsling + avbetalning). Nu denna vecka även nya luckor & lådor samt bänk, från EkeröKök.

 

Från ett "skitvitt" kök med låga skåp och lådor på trekvart till silver & svart samt skåp som synes gå ända upp till taket. Förut hade vi gångjärn på utsidan av skåpluckorna, som var omöjliga att få rena ordentligt. Nu invändiga rejäla gångjärn t ex.

 

Alltså inte helrenoverat, utan nya luckor, ny avlastningsbänk och helt nya lådor och bra rullistinsats därtill. Silvrig spis och kyl/frys. Luckorna är blankt svarta, utan krusiduller och är helt plana med snygga silverbeslag (handtag). Döläckert, måste jag avslöja.

Bekvämt oxå. På 2 dgr är det klart ist för helt nytt kök som tar 1-2 veckor. Samt ekonomiskt ffa.

 

Med kampanjrabatt och ROT-avdrag så klarar vi oss bra ekonomiskt sett. Ett helt nytt kök skulle ha gått på ca 160 papp inkl vitvarorna då. Ve och fasa! Nu klarade jag det hela med mindre än en tredjedel av det beloppet, genom att inte byta skåpstommar också.

 

 


Kommentarer:
Postat av: Micke

Det blir mycket pengar ändå.. Har funderat på mitt 70-talskök med men det går trögt.

Postat av: blogaren herself

Jag missade att ta foto på vårt gamla kök.



Micke, vårt var original & från 70-talet tror jag. Jag är lycklig varje stund nu när jag är ute i köket!

2012-04-09 @ 19:23:49
Postat av: Eleni mamma till Kiara

Shit det blev ju jättesnyggt!
Svar: Jag sökte sommarjobb första dagen det var möjligt att göra det, jag visste att det inte var så stor chans att få något annars då det är så många som söker... Men som tur var så fick både jag och Samuel jobb :) Skönt att det löste sig för Sebbe också.. Har du hört vad de säger på nyheterna? ''Alla som sökte sommarjobb i Tensta iår fick det'' det stämmer ju verkligen INTE...

Svar: Det var helt tack vare privata kontakter & en god granne, som sommarjobbet för Sebbe ordnade sig! Precis, jag reagerade direkt när jag hörde pressmeddelandet och mejlade förvaltningen surt och ifrågasatte deras "fina meddelande". Ansvarig ringde upp mig, och hör och häpna, då erbjöds Sebbe plötsligt sommarjobb! Men jag sa att vi ordnat det hela själva. Jag hade kunnat gå till pressen, absolut. Har mejl kvar där de sa i maj månad, att Sebbe skulle söka själv och att de INTE hade plats för alla som sökt, fast han är -94:a. Men jag orkade inte.
alias anneli

2012-07-23 @ 13:20:17
URL: http://elenihadjipetrou.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits