Jobbvecka

Vilken härlig arbetsvecka!

 

Har sett Nackas fina villor, passerat Orminge, Gustavberg och Ektops Centrum och f f a bevittnat Nacka kommuns härliga blomsterarrangemang, i t ex rondeller. Har varit t&r Grisslehamn (där Eckerölinjen går). Besökt Norrtälje ett antal ggr denna vecka. Fikat på kondiset "Hörnan", rekommenderas. Passerat Gladö kvarn o Kvarnsjön o Rimbo stn, sett vart Länna ligger. Sett var Jarlaberg, Solbacka, Solbo, Riksten, Hallstavik och Söderhall är ngn.stans.

 

Har åkt Stockholms nya dubbeldäckare till buss! Den går Sthlm-Norrtälje, d v s buss 676. När jag var riktigt liten fanns det dubbeldäckare på linje 48 (tror jag den hette). Gick - för länge, länge sedan - Slussen-Kungsholmen, till min mormor på Pilgatan.

 

 

Många timmar betalt också. Det gillar vi.

 

Lyckats gå upp kl 4,15 ett par morgnar och kommit iväg. T ex varit i Sthlm city, Östra stn kl 6,00 en morgon! Har inte missat en enda tjänst lr tur. Allt har klaffat.

 

Har även hunnit kollat in HMS Bounty (världens mesta kända segelfartyg). Den låg vid Skeppsbron ett par dagar.

 

 

Gillar dock inte kvällens värderleksprognos inför fredagen :-( !! Den säger cirkus 26 grader. Hur ska jag orka jobba i den värmen? Det räcker med max 20 grader, tycker jag!

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits