Spikmatta - Shakti

Nästan 6.000 spetsiga plastpiggar känns att ligga på!

Jag erkänner, jag har gått på "trenden" med spik-matta.

Överallt har jag läst och hört talas om denna en bra tid, yoga/indiska matta. Till sist när en skolkamrat från grundskolan som t o m bor i Tyskland, råkar nämna om denna speciella sak, måste jag bli tillräckligt nyfiken. Nu väntade jag inte längre, utan skrapade för några veckor sedan ihop mina sista slantar jag hade i plånboken.

Mattan kostar normalt närmare 600 kr! Originalet är grön eller orange. Det fungerar som akupressur. Bygger tydligen på Veda-kunskap. Den täcker din ryggtavla. Man kan sitta, stå på den eller halvligga på sidan.

Shakti lär betyda: Energi, Kraft, Kreativitet och Medkänsla.

Så ser det/den ut:
http://www.shaktimattan.se/Yoga_Grundpositioner.aspx .

Kommentarer:
Postat av: C

hur lyder ditt betyg? :)

Postat av: Asta

har du köpt en sån spik matta nu eller?

2009-03-30 @ 16:35:48
Postat av: bloggaren herself

O ja! Det har jag A. B har precis vågat sig på att prova, han gastade först och vägrade.



C, ännu har jag väl'an bara provat 6-7 ggr. Men det blir bättre och bättre känsla för var gång! Jag tror säkert att cirkulationen förbättras och att viss värk går över. Jag får återkomma inom kort.

2009-03-30 @ 17:54:15
Postat av: Kamilla

Lovely jag bara måste ha!

2009-04-02 @ 10:57:26
URL: http://www.metrobloggen.se/millemillan
Postat av: Bullen

Akta så du inte sticker hål på silikonbröna bara, kära du!!!

2009-04-04 @ 13:06:11
URL: http://tantbullen.blogg.se/
Postat av: bloggaren herself

Haha! Här finns inget silikon, no way ;-) .

2009-04-04 @ 13:54:47
Postat av: Bullen

Tsssssssssssssssssssssssssssssssssssss!

2009-04-04 @ 14:25:46
URL: http://tantbullen.blogg.se/
Postat av: Bullen

Du får det att låta så fult att vara arbetsslav och fast anställd. Jag älskar mitt jobb och tycker det är roligt att gå dit varje dag och känner mig verkligen inte som en slav!

2009-04-08 @ 09:09:49
URL: http://tantbullen.blogg.se/
Postat av: elke

Bullen, hon ligger ju på ryggen...Jag är snarare rädd om hennes silikonkuddar i baken...Eller var det inte du, Jane?? Nej, visst ja det var ju mina...Ojojoj, vad tokigt det kan bli!!!

2009-04-18 @ 09:49:06
Postat av: bloggaren herself

Ni är för roliga, kompisar!



Bullen, jag retas mest och kanske tar i lite ibland, när jag skriver. Men jag är själv så jäkla nöjd med att frilansa och vara "arbetsfri". Om du hade varit lika slutkörd som jag för några år sedan, efter massor med föreningsuppdrag och sekreteraruppdrag samt emellanåt dubbla arbeten så mejbi, mejbi hade du känt likadant ;-) .

2009-04-18 @ 09:58:19

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits