Min tand är döööööd

Nu har jag gjort min andra rotfyllning el ja iaf rensning. Den är inte helt klar så klart.

Jisses! Jag hoppas nu att jag slipper tandvärk...

Min tandläkare som f'resten är sååå lugn & trevlig! Men så har han också minst två högskoleutbildningar. Tänk dig att omskola dig efter att ha gått flera år på en utbildning (polis) och sedan välja en helt annan med krav på flera års utbildning. Strongt!

När jag har försökt förklara värken, så har jag ibland känt det som om jag skulle kunna klättra på väggarna! Så jädrans obehagligt. Det svåra också vid mina kontroller har varit att det inte synts exakt var eller vilken tand som bråkat. Heljobbigt, ja!

Inom kort är man alltså några tusingar fattigare. Nå väl, vilket pillerjobb det är för en tandläkare ändock att göra detta finlir! Det tar tid och det gäller verkligen att han/hon är noggrann! Samt det görs en gång för alla med just den tanden.

Det var lite svettigt att sitta 1 h med bomull, sug och gummiduk i munnen, men NUUUU är det gjort.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits