Helg, jag vill ha helg

Snart Friday, yeeeeeeeessssssssssss!

Tre kvällar med möten har avklarats. Ont som f-n i mina ben och höfter dock. Idag kom remissen från S:t Göran för blovprov och bentäthetsmätningar. Isch, hoppas jag inte har några sådana problem. Tänk om? Då har jag gått i tre månader med hemska besvär utan att komma tillrätta med det hela.

Idag åt jag vit supergod princesstårta. Mmmm, två bitar blev det allt!

Skönt att mitt jobb i morse blev inställt. Jag kom hem vid halvelva igår kväll. Då åt jag middag, soppa. Skönt att inte behöva gå upp halvfem ungefär i morse med andra ord.

Det är gudomligt att ha sovmorgnar...

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Bentäthetsmätning?? Hur gör man en sån och varför undrar jag nyfiket...

Hoppas du får sovmorgon i morgon!

Må gott!

Postat av: Micke

Va e de?
Det Annelie undrar här..

2006-03-10 @ 22:07:00
URL: http://kludd.se
Postat av: bloggaren herself

Tjaaa, M. Du kanske såg mitt inlägg i Annelies gästbok strast efter att du skrivit i här ;) .

Jo, bentäthetsmätning är någon form av röntgen. De kan se hur poröst eller fast själva benet i kroppen är. Just kvinnor i medelåldern har ofta alldeles för lite kalk i kroppen och då blir skelettet porösare och skörare. (Osteoporos altn osteopenit).

Normalt mäter de i hälen. Men jag ska kolla höfter och ländrygg. På en ryggröntgen nyligen såg de en kompression, ihopsjukenhet, emellan några kotor i bröstryggen. Detta kan dock bero på en bilolycka i min ungdom

2006-03-11 @ 09:41:32
Postat av: Camilla

Ja vill också ha helg. Ledig helg
Helst 7 dagar i veckan. Med betalning givetvis.

2006-03-15 @ 16:12:02
URL: http://tokdoris.webblogg.se
Postat av: bloggaren herself

D blev en underbar helg.

Mkt godsaker här och var & mkt god mat i Bålsta!

2006-03-16 @ 20:42:22

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits