AVSLUT den sista dagen 2015

Jag har för varje månad skrivit vad jag varit på. Det har blivit en hel del - ja jag är ett kultur-fan! För egen del tyckte jag det kunde vara kul att veta hur mkt. Därav lite statistik:
 
 
TEATERFÖRESTÄLLNINGAR (mest Dramaten & Stadsteatern)
Vintersolstånd, Svarte Orm, Kvartett, Götgatan, De tre Musketerer (Oslo), Slutspel, Mannen utan minne, Vildanden, Scener ur ett äktenskap, Markisinnan de Sade, Orfeus & Eurydike, Var är Vargen - En annan Rödluvan, Livet är en schlager, Gösta Berglings saga, We love Disney, Trettondagsafton, Rädsla urholkar själen, Tresteg i snedsteg, Clownen Manne, Två herrars tjänare, Bangaren, Ett bloss för Lena Nyman, Klanen, Och ge oss skuggorna, Förklädet, Tigern, Ladykillers, Den girige, Farmor och vår Herre, Potatisrebellerna, Idioten, Den fjättrade Prometheus, Treize points, Livläkarens besök.
Ca 35 stycken.
 
BIO-FÖRESTÄLLNINGAR (nya filmer, SF & Sthlms FilmFestival):
Love is strange, Exodus. The Imitation Game, Unge Sophie Bell, Moln över Sils Maria, Tusen bitar, Wild tales, Turist, Nånting måste gå sönder, Flugparken, Gentlemen, En duva satt på en gren, Dear white people, Jupiter Ascending, Vatican Museum 3D, Insurgent, En ny flickvän, Into to the woods, Svenskjävel, The Duff, Birdman, Berättelsen om Askungen, Short Skin, Maya the Bee Movie, Boychoir, Factory Girl, Spartacus & Cassandra, Stranded in Canton, Avangers Age of Ultron, Spy, While we're young, She's funny that way, Jurassic World, Klippet, Terminator Genisys, Kvinnan i guld, Self/Less, Ant-Man, Mission Impossible Rogue Nation, Jimmys's Hall, The man from UNCLE, En labyrint av lögner, Insidan Ut, Jag är Ingrid, Osynliga mysterier 3D, Ricki and the Flash, Himlen över Havanna, Min lilla syster, Taikon, En underbar jävla jul (2 ggr), BOND Spectre, Suffragette, Star Wars The force Avakens 3D, En man som heter Ove.
(Plus ett antal nya filmer via Film2home.) 
 
Totalt ca 55 st nya biofilmer, Plejmo inte medräknat.
 
UTSTÄLLNINGAR & MUSEUM:
Ett 30-tal totalt.
 
SHOWER
Morsning & goodbye, Ladies fight, Jersey Boys.
 
KONSERTER (Musikaliska):
The Sondheim songbook, Ali Möller med gäster, Nyårsgalan.
 
OPERAN
Madama Butterfly, Kungliga Hovkapellet Parkteatern.
 
FESTIVALER
Kaffe-festivalen, Underbara Barn, Sthlms Internationella Serie-festival, Sthlms Kultur-Festival, Sthlms Film-festival, Mitt kök/Foto-Mässan.
 
KÄNDIS-MÖTEN
Hälsat på Sisela Kyle (Retoy Blecktornsparken/Parkteatern), Manne af Klintberg aka Clownen Manne (Parkteaterns release Galärparken & därefter Retoy 3 ggr), Barbro Lindgren (Loranga-utställningen), Marianne & Johan Lindberg de Geer (Kulturhuset 2 ggr).
 
 
 
För den som undrar varför SÅ MYCKET... 
För att jag märker att jag mår så bra av att njuta av duktiga artister/skådespelare/underbar musik/känslosam teater/nya miljöer. En lisa för själen alltså!
 
Det är en stor avkoppling för sinnena
Lite synd att stockholmare har så svårt att bestämma sig att nu-går-jag-på teater/musikarrangemang/dylikt, att boka datum och ordna biljetter! Varför? (Bara gör det, har du biljett och ngt händer, so what! Bara skippa isf).
 
Samt man kan också gå själv, både på teater eller bio!
 
 
Mina mest frekventa följeslagare i kulturen är: Ann-Marie, Ewa, Camilla, Victoria, Cicci, Jennie, Henrik, Anna-Carin, Kamilla, Susanne, Odella, Jocke. Med stort hopp om att det består 2016!
TACK för bra tips: Jennie B. på MusikalNet och Musikalkalendern, Lena J. på Musikaliska, Adam G. på Boulevardteatern, Anna-Carin och Teater Najkit-gänget.
 
Jag kommer att fortsätta gå på Bio Rio. Under året har jag även haft min egen fåtölj.
Vi får se vad som händer det nya året.
 
********************** G O T T   N Y T T    Å R ***************************
 
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits