Semester / Sommar-aktiviteter (Juli-Augusti)

Semestertider, underbart!
Har inte haft riktig semester på, ja säkert 10 år. I höstas fick jag iaf en fast tjänst, snabbt. Jag är så nöjd med mitt arbete, roligt och givande. Innan dess har jag mest jobbat på timmar och uppdrag i cirka tio års tid. Under åren har jag lyckats skrapa ihop motsvarande halvtid, med hjälp att 3-4 olika tillfälliga arbetsgivare. Det har gått och jag har varit nöjd. Dock har ju inkomsterna varit mkt varierande mellan månaderna! Men i gengäld har jag kunnat välja och tackat nej till uppdrag, när jag så har känt för det. Nu känns så ledigheten än mer värdefull också...
 
Vad hände i sommar då? Inga utlandsresor. Näääjj! Inget landställe. No way! Det blir Stockholm & dagsutflykter för fullt:
 
TEATER
Den girige              Art          Personnummer XXXX
 
varav Parkteatern 
Le Lido Nycirkus        Nisti Sterk & Svenskarna    Bolanders skor
Kungliga Baletten      Kungliga Operan/INSTÄLLD pga regn
 
varav PRIDE-Boulevard Scenkonstfestival
Invigningen           Såpan       Dubbla Begär        Androgyna lustar
Kära Annelie         Look who the Cat dragged in
 
 
Fin-kultur - OPERA
"Från Wien till Hollywood", Hallwylska Palatset - Sommarkväll med opera
La Bohéme, Olympiateatern
 
 
MUSEUM
Aquaria Vatten-museum   Stockholms Medeltidsmuseum   Arkipelag Hålludden
Tekniska Museet             Arkitektur- och designcentrum     Sthlms Stadsmuseum
 
varav specifika UTSTÄLLNINGAR
Imogen Cunninham       Lars Hillersberg         Hello Nature      Ett, Två, Trä
Jean Paul Gaultier: Från Sidewalk till Catwalk
 
 
SF Bio & Stockholm Filmfestival   #sff13
Tyskungen       Känn ingen sorg       Mitt liv med Liberace
We steal Secrets/The Story of Wikileaks       Red 2 
 
 
Stockholms KULTURFESTIVAL   #kulturfestival13
Invigningen    Stadsteaterns Höstpresentation     Golbang     GAT-Operans kväll
 
 
NÖJEsfält: Gröna Lund & (Skansen)
GL: 6 och 17 juli
 
 
STOFF - Stockholm Fringe Festival   #stoff
Equilibres sur corde, (rep-akrobatik i luften, 2 personer samtidigt)
Del av Self-portrait dans Taket
Del av Hop gatuteater Plattan
 
Fixa Medlemskap
Stockholm Filmfestivals Årskort 2013/2014  #sff13
Musikaliskas Helårsabonnemang 2013/2014
Arkitektur- och Designcentrum 
Twittra & Fejsbooka varje dag. 
   
Inlägget UPPDATERAS varje vecka, t o m den 31 augusti.
Då kommer det ett nytt inlägg!
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits