Teater, teater, teater

I know! Men jag gillar kultur och upplevelser, framför allt teater.
 
 
På Skärtorsdagen var det "Samhällets stöttepelare" i Målarsalen på Dramaten. Med bl a Örjan Ramberg och Thomas Hanzon.
 
Lördag 6/4 blir det "Hjärtats dubbla slag" på Stadsteatern. Med Liv Mjönes och Björn Bengtsson i huvudrollerna. Så fin & tragisk, men slutade fint och omtänksamt!
 
På onsdag 10/4 skulle det ha varti genrep av "Körbärsträdgården" stora scen Stadsteatern. Men INSTÄLLD
 
Onsdag 10/4 blev det i stället VKM, d v s "Vita kränkta män" på Teater Brunnsgatan 4. Genrep. Lo Krauppi, enmansshow, som man. Om näthat, sexism, feminism, m m.
 
Torsdag 11/4 "Slutstadier" på Repsal 1, Stadsteatern. Genrep. Examensarbete med elever från Sthlms Dramatiska Högskola. En bra pjäs, med mkt intressant & spännande scenlösning!
 
På fredag 12/4 Teater Brunnsgatan 4 åter med "Livet kom så plötsligt". Bjöd bort mina biljetter till en vän. (Kanske lite väl mkt med fyra teaterföreställningar på en vecka).
 
Söndag 14/4 är det genrep III "Körbärsträdgården" matiné stora scen Stadsteatern.
 
Fredag 19/4 kunde jag varit på Lisebergsteatern, Gtb och premiär av "Blodsbröder". Råkade ett par dgr innan VINNA 2 st premiär-biljetter till nämnda. Nu hör till att jag var genomförkyld och så resan skulle både ta tid och slantar. Jag lyckades sälja dem billigt till en student i Göteborg (som dessutom känner en av huvudrollsinnehavarna). Vilken grej, hela grejen!
 
På söndag 21/4 "Det var en gång...The musical" av Teater Najkit, på Forellen i Tyresö.
 
Kulturnatt (i år för 4:e gången) ett måste lördag 20/4. Det blev Sveriges Radio och Radioteatern med guidning av deras lokaler. Sedan en titt in i Musikaliska vid Nybroplan samt en sväng till Brunkebergstorg och skulpturutställningen "Vildhästar" och slutligen en titt in i Kulturhuset! Jag hade gärna gått med på Dramatens Nattvandring kl 23, men när folk började köa redan vid 22-tiden då gav jag och min förkylning sig hemåt i stället. Tessinskas barockträdgård hade vi räknat med, men gav upp när vi såg den låååånga kön.
 
Onsdag 24/4 "Webber Express" på Musikaliska. Några stycken med symfoniorkester och en timme med Andrew Lloyd Webber-kända musikstycken.
 
Sedan volontäruppdrag hos/åt Riksteaterns: Teaterdagarna 2013, första dagen 26/4 i Hallunda kunde jag var med. Där fick jag tillfälle att se "The Outsider". Se senare inlägg i bloggen.
 
 
 
En god agenda för april månad, tror jag! Eller?
 
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits