Stollen - Ja, wollen Sie, bitte

Har du smakat marzipanstollen?

Det är mitt godis nu i helgen iaf! Inte alls så tokigt. Jag fick syn på en kaka igår i en affär och blev så nyfiken.

Det är alltså en tysk julkaka, ganska bastant sådan. Nästan lite brödlik t o m.

I en Stollen finns allt möjligt. Den ser rent ut lite farlig och läskig ut. Min son vägrar att smaka t o m! Det är frukt, mandel, russin, marsipan, apelsinskal och florsocker ovanpå. Det finns varianter med choklad och nötter också har jag läst mig till.

Våga testa en tysk eller österrikiskt julkaka i år m a o....

Stollar ska visst bakas ca 1 månad före jul och förvaras i kylskåpet och håller mkt bra.

Kommentarer:
Postat av: asta

min sambo brukar äta den när han är hos sin mormor.. Själv håller jag nog med din son..

Jag gillar inte russin.. Men visst kan de va kul å testa nya saker..

Postat av: nettan

Ha ha..Stollen ja (kul namn).

Såg den på Lidl men vågade inte köpa den,

men skulle vara intressant att smaka.

Fast jag gillar inte heller frukt el russin i bröd.

Kul du skrev: i en Stollen finns allt möjligt. Dom orden sätter igång fantasin skrattar.

2008-12-10 @ 14:22:53
URL: http://nettans.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits