Stanna hemma eller inte stanna hemma - Det är frågan

Jo, det är förkylningstider...

Igår var det två som var irriterade och sa till mig: - Du borde stanna hemma, om du är förkyld! (Underförstått: Kom inte här och smitta mig).

Ja men alltså, jag har varit hemma i en hel vecka. Ska jag stänga in mig än mer & ännu flera veckor?

Jag sa: Förkylda träffar du ute ändå! I t-bana och på bussar, samt i centrum och i affärer!

Man kan väl inte stanna hemma heller för lite förkylning!?

Visst är det så att:

Ena stunden är folk sura om ngn är hemma ifrån sitt jobb och
den andra stunden är folk sura om ngn kommer och är förkyld.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Helt rätt...håller med fullständigt!
Och när man är i början av sin förkylning så har man ju oftast ingen lust att att vara ute och flänga ändå. / krya på dig från södermalm

2007-09-15 @ 23:08:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits