I'm a cleaner

...säger George Clooney i sin senaste biofilm.
Förstår inte varför det står thriller i annonserna, det är mer en deckare.

En riktigt spännande film med t o m miljötema. Lite lång iofs, 2 h lång. Minsann värd att se och med ett bra slut, i min smak. Michael jobbar med lågt arvode åt en juristfirma. Van vid att dölja problem & besvärligheter som det går att 'betala för'.
 
Stora företag har stora pengar...
Frågan är om det efter flera års arbete ska bli en förlikning lr inte. Varför får en duktig 'räv' spel? Vad är lojalitet, hur långt och hur mkt är den värd t ex?

(Inledningen i filmen syftar lite grann till vad jag har skrivit 2 inlägg nedan  ! )

- Man dödar mig inte! Man köper mig. säger Michael vid ett tillfälle i frustration.


bio


M. Clayton har kontakter och vet vad man kan göra och vart man vänder sig vid besvärliga situationer. Meeen han har även privata problem som stökar till det för honom.

DN tycker t ex så här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=713830 .

Kommentarer:
Postat av: nettan

Aha...låter ju helt ok..
om inte annat är han snygg och har en härlig röst.

Postat av: bloggaren herself

Jo, fast lite gammal & tärd ser han ändå ut. Men visst stil har han ju & lite charm! Men supersnygg vet jag inte...

2007-12-06 @ 23:24:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits