Grannsamverkan

Mmm, jag vet att grannsamverkan egentligen är ngt helt annat...

Men ändå, tack för goa grannar!

Igår på väg hem från arbetet vid halvsextiden ringer min sambo och säger: - Är du hemma snart? Vi ska på cirkus! Vi har fått tre fribiljetter. Jag svarar: - Näe, jag vill hem och ta det lugnt, jag har superont i mitt ben och lår!

Men vad göra, sonen har pratat om denna cirkus på fotbollsplanen i flera dagar samt när man nu kan få gå gratis.

Vi kom iväg i alla fall. En kvart fick jag tillgodo hemma. Främst stoppade jag i mig smärtstillande Somadril, låg raklång i sängen i 5 minuter, kastade i mig en smörgås.

F'låt Linda att jag inte lyckades möta upp dig/er och ta emot det jag skulle. Jag hämtar hos dig på måndag! Sorry också Karin, jag hade verkligen velat tjattra lite. Men ibland händer allt på en gång, som jag nämnde för Linda.

Cirkusen var faktiskt bättre än jag väntat mig. Dock tycker jag det borde vara förbjudet att en artist ska behöva riskera livet! En tjej hissades upp fem meter i cirkustälttaket och gjorde hissnande balansövningar i en gummibandsgunga. UTAN LIVLINA! Hästuppvisningen tyckte jag vad bäst av allt. Mycket clowneri var det, bäst för det minsta såklart. Enda missen var att i pausen hann inte alla barnen som ville köpa sockervadd och popcorn göra det. De stängde kassorna trots att de var kö. Litet trist. Vi vuxna kunde gärna ha väntat 5-10 minuter till.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits