arbetsfri

arbetsfri

I Aft.bladet idag görs en undersökning. Frågan är som synes enligt bilden ovan. En av fem skulle gärna sluta arbeta. Wow! :D

Jag har ju själv de senaste fem åren förundrat mig över att Svensson vill arbeta heltid och bara, bara arbeta. Kika i tidningarna och du ser folk som trillar av pinn redan i 40- och 50-års åldern. Det är horribelt! Allt oftare pratas det dessutom också om sömnsvårigheter. Även ungdomarna får sömnproblem. Varför?

Nej! Fler skulle jobba 6-h timmars arbetsdag, samt en del skulle må bättre av halvtid. Om man är två i en familj och inte köpt hus med stora lån, så klarar man faktiskt det!

Jag kan välja när och om jag vill jobba. Jag hinner med mkt, mkt annat. Jag kan planera min fritid och vad jag ska göra för ärenden vid olika tidpunkter...

/ anneli arbetsfri till ca 50%

Läs även:
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,780001,00.html

Kommentarer:
Postat av: jette

ja.. jag såg också att de flesta ville sluta jobba. Förundrades dock mer över att det var så pass många som vilje skiljas om de vann pengar. Vad beror det på? Lever de med makan/maken/sambon bara för att de inte har råd att bo själv???

Ha det skönt i din halvt arbetsbefriade tillvaro :-)

Postat av: Micke

Jag skulle ju tänka mig sluta innan man uppnår nån pensionålder med.. jag har ju så jag klarar mig.

Sen är jag impad övar alla dina förkortningar (kanske inte så mycket i detta inlägg då) och främst Aft.bladet. Var det jobbigt att inte skriva dit o eller n istället för punkten? *retas* ;)

2006-02-21 @ 18:52:16
URL: http://kludd.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits