Blogging

Ett nytt fenomen, som ännu inte alla känner till. Inte heller nöjet, vill jag påstå.

Likväl som det tog mig några år att upptäcka Internet på 90-talet. Min första kontakt med Nätet medförde att vi bor där vi nu bor. Jag hittade en annons från en mäklare och priset var helt underbart! Det var en fredagkväll och jag chansade att ringa. Kom till ngn form av sekreterarservice som antecknade mitt intresse. Smart drag av mäklaren.

Det här med blogging fick mitt intresse efter katastrofen på juldagen i Thailand. I tidningarna rapporterades att många ungdomar i dessa trakter är backpackers och att de oftast nyttjar olika typer av bloggar för att rapportera var de varit eller ska ngn.stans. De skriver s k resedagböcker. Därav undrade jag, nyfiken som jag alltid är, hur och vad en blogg var.

För min del är en blogg så mkt enklare att hålla på än med en hemsida. Jag vill tycka & skriva, det räcker för mig. En och annan bild går ju att få med här också. Att lägga in länkar går också i en blogg. Jag tror t o m att läsandet kan vara större i en blogg än om jag hade en hemsida.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits