Mus-ägare 8-falt

Hjälp!

Idag när jag & sonen fyllde matskålen till våra två små gherbils (ökenmöss), kryper det ut en svart korv ca 3-4 cm lång, ur det lilla trähuset på bottenvåningen i buren.

Inom ett par sekunder kommer ännu fler små korvar fram! Totalt sex ungar har vi sett.

Hur f-n föder man upp dessa nu då? Någon som kan komma med förslag, plz. Ja, självklart surfar jag runt på Nätet, men man hamnar lätt fel ändå. Det blir tidskrävande m a o. Hur rengör man buren nu de närmaste veckorna, ngn särskild föda till ungar eller föräldrar och hur gamla är ungarna nu egentligen t ex. Vad ska vi göra med alla så småningom. Jisses....

När vi köpte mössen sa vi till om två tjejer! Hmm, ska nog beklaga mig i djuraffären snarast *sur* .

Hmm, det här hände bara för att jag igår var så glad över att påskhelgen infunnit sig. Att man skulle få koppla av och vara HELT LEDIG.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits