Snabba affärer - Tripp trapp trull

Kul när det går undan. På 1 minut blev jag av med tripp-trapp-trull stolen, efter ett samtal och två mejl.

På Prylbanken har jag haft en annons länge utan större resultat. Igår kom en mejlförfrågan ifall annonsen gällde fortfarande. Javisst, svarade jag. Stolen har stått i ett hörn i vardagsrummet och sonen har inte använt den på 2-3 år.

Dock hade jag också en annons ute på Tradera. På Tradera är auktionerna bindande, men man kan ångra en annons så länge inget bud lagts. Jag kollade, ingen fara, jag kollade med mejlkontakten om intresset kvarstod. Jodå. Det roliga var att priset var något högre satt på Prylbanken. Kanske, kanske hade buden kunnat öka mot slutet på Tradera, men inte säkert. I stället fanns ju chansen nu att bli av med stolen omgående.

Ett tfn.samtal som sagt och intressenten kom med bil omgående ikväll. Innan hon kom plockade jag snabbt bort den andra annonsen.

& här sitter jag med 500 spänn på fickan. Toppen!


Kommentarer:
Postat av: Staffan Bruzelius

Tack för dessa fina ord!

Man blir oehört glad när man ser att allt jobb man lägger ner för att annonsörerna ska få valuta ger resultat.

Nu känns varje kväll som man funderar på tjänster och tilläggsfunktioner meningsfulla.

Tack för de fina berättelsen som denna gång slutdade lyckligt.

Staffan Bruzelius, vd Prylbanken.se


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits