Du ska vara trogen

Bli medlem, säger butiker, föreningar, klubbar och andra intressenter.

Man ska vara lojal mot sin arbetsgivare, butik, förening, o s v. Men med alla medlemserbjudanden som ploppar upp har man fullt upp med att hålla reda på rabatter, kuponger, tidningar, datum och förmåner. Klart att man se'n springer som en skållad råtta hit & dit mellan butiker, arrangemang och aktiviteter!

Jag är medlem i:

  • Scenpass Sverige,
  • Silja club,
  • Viking club,
  • Coop Med mera,
  • Naturapoteket,
  • Nordiska muséet & Skansens vänner,
  • SF,
  • Sthlms Flygvapenförbund,
  • Månadens bok,
  • Svenska Naturskyddsföreningen,
  • min brf-förening,
  • Åhlens-klubben,
  • American Express,
  • Solo Nordea,
  • Stockholms stadsteater.
Bergis har jag nu missat ngt, men sk-t samma. Många är det iaf som är måna om att jag nyttjar just deras erbjudanden.

Vidare har jag har e-post konton på tre ställen:

  • Hotmail,
  • Yahoo,
  • Home.
Det är knepigt att bli klok på alla olika upplägg på mappar, adressbok, med mera.

Sist men inte minst ska jag sucka över alla olika koder man måste komma ihåg. Det är inte lätt alltså.


Kommentarer:
Postat av: Göran

Herregud!

Försöker du att slå något rekord i medlemskap?

Men visst, det blir mycket att ta del av nu. Man hinner knappt med i allt som måste tas beslut om vad det gäller aktivt medlemskap. Annars är vi i Sverige världsmästare på just föreningsliv. Hela vår kultur är uppbyggd kring detta faktum. Idrottsföreningar, studiecirklar m.m.

2005-03-16 @ 10:04:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits