Work, work & work

Några undrar nu vad jag gör om dagarna. I stället för att berätta för en och en, så bara läs:

Vardagen har ändrat sig radikalt för mig. Jag som tycker det är lyx att vara "arbetsfri" och gillar det, trots att många tyckt det är konstigt och kanske rentav slött. (F'resten jag har ju faktiskt haft en hel del extra-jobb som genererat i ca 50% tjänstgöring totalt sett). Men se nu är jag hux flux arbetande, ett tag iaf. Vi får se, hur allt går. Har ju sedan tidigare bestämt att jag ska ta ut pension vid 55 år, det fixar jag, så det så... samt det är ett tag tills dess *ler* .

Det är jäkligt tufft att gå hemifrån kl 7,00 varje morgon. Kl 8-9 fixar jag för fullt i bolagets kök och äter/får frukost samtidigt, helnajs! Sedan gäller kavaj på. Sedan postöppning & -sortering. Därefter mejl och beställning och mottagningar leveranser & kundbesök. Tömma diskmaskinerna innan lunch och ibland även efter lunchen, innan jag går för dagen. Fixa fruktskålarna. Klockan två lämnar jag plejset. Det är underbart att få gå ifrån ett jobb den tiden! Jag är helt nöjd med 75%, kunde t o m nöja mig med 50%.

Att ha eftermiddagarna lediga är toppen. Men lyx vore förstås att få slippa behöva gå upp så jädrans tidigt. Det är iofs väldigt mysigt på sitt sätt, att gå hemifrån så tidigt på morgnarna. Men jag är ju kvällsmänniska och vill kolla mer på tv, men måste helst lägga mig kl 23,00 och det är inte lätt. Stort kontor är det med 30-tal kollegor. Svårt att komma in på en sådan arb.plats, att lära känna alla och komma på vad var och en jobbar med, samtidigt som man ska lära sig alla nya arbetsuppgifter och praktiska ting med dator, tfn, lokaliteter, o s v! Det är otroligt läckra lokaler och hus vi sitter i!

Kommentarer:
Postat av: nettan

Du är så duktig..det är hemskt att gå hemifrån så tidigt, så har jag också levt.

Egen tid är guld värd!

Men pension vid 55års ålder...wow...låter härligt.

Kram

Postat av: bloggaren herself

Vad gör man inte för pengar ;) . & bra erfarenhet förstås, av "det stora bolaget"!



Tror jag får ca 3.000 kr i pension extra i månaden, av mitt privatsparanden sedan jag var 30 år.

2010-02-03 @ 18:23:52

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits