Vad då arbetsfri inkomst - finns väl inget som heter så?!

Häromdagen snubblade jag, naturligtvis på Nätet, över en underlig term: ARBETSFRI INKOMST. Häpp!

Vad 17 är det för något? Den terminologin går inte, tänkte jag direkt! En inkomst är en inkomst. För en tjänst eller uppdrag som man har gjort och får en ersättning/lön/arvode för.

Nå väl, jag sökte reda på vad det kunde vara. Visst, självklart t ex ränta på ett konto. Du behöver inte jobba för att få den där räntan s a s. På ett sätt tolkar många att även bidrag är "en arbetsfri inkomst". Tja, kanske det. Samt en större lottvinst naturligtvis. Samt absolut om ngt de som erhåller garantilön och bonusar, efter att de slutat arbeta.

Ändå har jag mkt svårt för dessa två ord ihop!

Personligen har jag ju valt att vara desto mer arbetsfri. M a o arbeta så lite som möjligt eller likväl 'Jobba inte ihjäl dig!' och ta vara på livet och stressa inte så förbannat. Jag har dock ingen inkomst när jag är ledig, men jag blir destor rikare på annat (fritid, upplevelser, kultur, natur, socialt, tid att läsa, njuta av solen och promenader, volontära inom område som intresserar MIG). Har aldrig stämplat! Har aldrig erhållit socialbidrag. Har inte bostadsbidrag, eller liknande! Jag har sparat länge, länge. Samt lever f f a mkt snålt.

Kommentarer:
Postat av: therese

håller med till fullo , dom orden låter helt fel ihop



/T

Postat av: Camilla

De lät lite roligt, arbersfri inkomst... Tänk om man kunde få de?

2009-05-25 @ 16:05:25
URL: http://tuffmammas.blogg.se/?c=1209303059

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits