Nästa utflykt: G.L.

Igår bar det iväg till Gröna Lund med Gröna kortet.

En härlig dag, sol och glada barn... (5, 7 & 15 år)

Sonen upplevde Vilda Musen, Kvasten, Tekopparna, Lustiga huset 2 ggr samt Radiobilarna. Även Spökhuset, men där är enskild entré och ingår inte i åkbandet.

Kompisen blev f'resten själaglad över att få chans att åka Jetline också. Dock hängde inte min son med. Undrar varför? Kompisen ville även åka Fritt fall, men där var väldigt lång kö och inte många kommer ju med i varje åk. Kan det vara kanske 12-16 st åt gången? Samt det tar nog nästan ungefär 10 minuter för varje tur, tror jag. Så m a o står det ca 100 pers i kö skulle väntetiden var minst ca 1 h!

Dock har åkbandet blivit lite dyrt tycker jag, nästan 300 kr. Jag trodde det låg på runt 200 spänn. Däremot är självklart gröna kortet att rekommenderas! Den som bor i city och älskar åkattraktioner bör naturligtvis fundera och satsa på Guldkortet!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits