Arbetslös

Nej då, jag är INTE arbetslös. Jag är arbetsfri.... (väljer själv hur mkt och f f a när jag ska jobba. Om så det blir lite här och lite där, men det är helt ok).

Men min sambo är utan jobb! Det känns obehagligt och konstigt!

Nu ska han uppleva Af och A-kassa. Jag förväntar mig att det ska gå bra allting, men är så klart skeptisk. Många historier och insändare har man hört respektive läst i sina da'r!

Min sambos arbetsplats finns inte längre. Politikerna bestämde att verksamheten inte behövs längre. Nå väl, resultatet och kostnaderna kommer att visa sig på annat sätt och inom kort framtid, det är vi båda säkra på.

Nu måste man läsa på allt om de s k Arbetsmarknadsåtgärderna. Suck & stön! Så många regler, bestämmelser, villkor, med mera.

Kommentarer:
Postat av: Liv

Hur gick det nu rå? Berätta!

2008-07-02 @ 13:43:25
Postat av: bloggaren herself

Hyfsat hittills, tackar som frågar.



De första A-kassekorten sänds in nu på måndag. Arb.givarintygen kom idag och sänds in samtidigt. Bara betyget som saknas f n från arb.givaren. Men A-kassan är så klart allra viktigast just nu...

2008-07-11 @ 18:49:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits