Vilken vinter

Nu e're vinter på riktigt. Svårt att ta sig fram snabbt, lite isigt här & var, en unge som inte tror att det ÄR kallt ute...

Jag sade till sonen i morse: - Nu tar du på dig långkalsonger och så tar du mina kängor! (Ja, vi har ju samma stl nu mera). För jag har ändå flera par stövlar att välja på. Tror du att han gjorde ngt.dera f'resten? No way! Han höllt i stället på att glömma att ta med sig sina hemmanycklar. Men han kom på't i sista sekunden. - Nåväl, kom hem och byt strumpor då, ifall du blir blöt om fötterna, tyckte jag. Det lovade han. Han ringde mig på jobbet efter ngn timme och berättade att han har TAPPAT SINA NYCKLAR! Gissa, om man blir lite stressad av ett sådant meddelande. Just idag dessutom, när det är extra lätt att leta ute på skolgården t ex, i så mkt snö!

Nu löste det sig rätt så bra ändå. Tack och lov. Men det tog ju lite av min arbetstid s a s. Ringa till sambon och jaga ut honom för att leta vid porten och runt husknuten, ringa förvaltningskontoret eftersom om ngn boende finner nycklarna så lär de väl hellre lämna in dem dit, ringa till skolexpeditionen och förklara dilemmat samt påpeka att om det kom in ett sådant nyckelband så var det vårt.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits