Vilken jäv-la morgon

I morse skulle jag halvnio dejta min kiropraktor, mitt i sta'n. Dejt och dejt, men han skulle fixa min rygg och mitt bäcken...

Kl 7:45 är jag så vid t-banan, men då säger högtalarna: - Inga tåg går, på grund av översvämning! (vid en annan station halvvägs till city). Oki, buss till närmsta pendeltåg, tänker jag snabbt ut. Ha! Vilka pendeltåg? De var ju inställda på löpande band. Ersättningsbuss in till Vasagatan, säger de vid spärren. Bah! Jag hittade då absolut ingen sådan buss vid busstorget. Nu hade jag en halvtimme på mig till min norrman på Södermalm. Jag hade inte tfn.numret på mig till praktiken. Kul! Jag försökte väl ringa minst fem personer för att få hjälp med detta, för jag måste ju meddela att jag inte skulle kunna komma i tid. Till slut fick jag tag på ett pensionärspar, grannar, som gav mig telefonnumret. Thx B & L! Vid halvnio kom ändå ett tåg, försenat. Jag kunde nu först åka till Skärmarbrink i ett annat ärende. Jag hade tur nog fått en ny tid till kiropraktorn kl tio. Tack!

Vid Skärmarbrink skulle jag endast ett kort ärende, 5-10 minuter. I spärren påtalar jag morgonens bravader och frågar om jag kan få komma in igen om några minuter. Min SL-biljett i mobilen går ut just som jag står där. - Näe! svarar spärrvakten. Jag förklarar hur det varit med t-banestopp och inställda pendeltåg och att jag normalt skulle ha kunnat åka på en biljett. Han börjar divedera och säger dessutom att 26 kr är väl ingenting. - Jo, tycker jag. Speciellt som det är helt i onödan. Han börjar om och säger att så kan vi inte göra. Då svarar jag högt bara: Ja ja, TACK så mkt för servicen! Folk som står där tittar lite besvärat. Jag tycker det är rätt kul, men så fånigt.

Ska nog ringa SL-Kundtjänst & föreslå att spärrvakterna och bussförare naturligtvis borde kunna vara lite tillmötesgående vid sådana här specifika tillfällen. T ex en halvtimme på ett ungefär kan de väl ändå bjussa på!

Tänk om jag i stället hade tagit mig en taxi! DET hade varit billigt för SL, eller hur?

Ja, jag är sur!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits