Envishet el Omvägar kan ge resultat

När min son rapporterade via tfn idag: - Vi har fått skohornet i vårt kapprum i skolan idag! då blev jag så jäkla glad!

Det tog 1 år från att jag tog upp det på ett föräldramöte. Jag tyckte att ett långt skohorn fast monterat vid väggen i en kedja vore toppen för eleverna. Främst för att särskilt vintertid med kängor och stövlar, men även med gympaskor så klart, skulle det underlätta ungarnas skolvardag. Barn har alltid bråttomt ut för att leka på rasterna. Då skulle barnen snabbt och ordentligt få på sig skorna.

Fröknarna tyckte förslaget var bra och skulle föra det vidare. Vad hände? Nada! Jag 'tjatade' på min son att fråga samt ta upp det på t ex förvaltningsrådet. Förvaltningsrådet trodde att det var ett elevönskemål och förde frågan till elevrådet och där röstades det till slut ifall de skulle ta pengar från elevkassan. Suck! Klart att inte ungarna ska behöva ta därifrån! Mkt riktigt röstades det hela ned. Jag mejlade till rektorn och sade att jag gärna kunde bidra med ett rejält, långt skohorn. Inget svar än och detta är ca 20 dagar sedan. Ned till expeditionen, jo kanslisten skulle påminna rektorn om att jag ville ha kontakt och åtminstone ngt svar på mitt mejl, där jag förklarat det hela.

Häromdagen tittade jag åter in till expeditionen som var obemannad. Vaktmästaren undrade om han kunde hjälpa mig. - Yeeess, tänkte jag. Nu ska jag lätt ventilera mitt problem & stora önskan. Jag drog hela ärendet så enkelt jag bara kunde. - Ähh, sa han, det där kan vi ordna. - Ja, trist att det ska bli sådan långbänk av detta, sade jag. Jag förklarade för honom hur jag tänkt mig det hela. Han var med på noterna direkt. En liten metallögla i en plugg samt en liten kedja, that's it. Kanske 10 minuters vaktmästajobb ;-) ...

I måndags lämnade jag ned ett skohorn till vaktmästeriet. Idag, som sagt, sitter det på sin plats. Min son berättade vidare också att flera av barnen redan nyttjat det. Gissa om jag är stolt förälder. (det tog tid, men med idéer o annorlunda lösningar kommer man långt ibland)

Mmmm, jag ristade faktiskt lite busigt in mitt namn på baksidan samt datum, som ett litet minne. Jag vill kunna titta och kunna säga ngt då och då.

Kommentarer:
Postat av: hakke

Du är rolig du :D och handlingskraftig :Y:


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits