Gerbilsarna slåss

:hjälp:

Igår skulle jag rengöra våra två ökenmössburar. Den ena är i tre våningar med rör emellan. Jag flyttar alltid far och son från den mindre buren till den större med våningar. De får för tillfället springa runt på översta våningen och jag låser med en deoflaska i rörgången. Den brukar passa som handen i  handsken.

Nu hände det sig att mamman och de två småtjejerna lyckades putta upp hindret och plötsligt var det ett jäkla liv i buren märkte jag. JISSES! Nu till saken att pappa & mamma ser exakt likadana ut, helbruna. Jag fick ju lov att snabtt få tag i den ena bruna och flytta till akvarieburen. Dock tog jag tydligen mamman, stackar'n. För plötsligt var son o mor i vilt slagsmål. Skulle jag våga sticka ned mina händer och flytta tillbaks. Samtidigt måste jag också snabbt få bort den andra bruna från den stora buren och det är inte det lättaste eftersom den är i tre våningar och det dessutom springer omkring två små ena där.

Nu är det äntligen lugnt bland våra fem ökenmöss, tack och lov.

Nedan några av sommarens små ungar... (de två till vänster har vi kvar, 'systrarna').

moss

Kommentarer:
Postat av: Micke

Är dom så bra på slåss de där rackarna? - inga familjeband där direkt ;)

2005-10-09 @ 13:51:40
Postat av: bloggaren herself

Näe, tydligen inte.

Jag kan lova att jag blev överraskad över att jag tagit fel. Jag var säker på från början att jag flyttade rätt mus, men se det var det tydligen inte.

2005-10-09 @ 21:44:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits