Man ska ha tur

Idag shoppade jag lite, på vägen hem från mitt morgonjobb.

Först råkade jag gå förbi en Guldfynd-butik. De har så gott som alltid utförsäljning på krafs, vilket jag kan vara svag för och gärna komma på idéer med. Idag sålde de bl a ut julsaker, bl a silverstjärnor och röda, blanka tyghjärtan i 10-pack. Endast 10 spänn paketet! Okej, tänkte jag, ngn gång på ngt sätt kommer de alltid till användning! Ett paket hade kostat runt 40 kr tidigare. Jag sa till om tio paket. - Har du många? frågar jag. Jag har visst elva paket, nämner expediten när hon plockar i sitt skyltfönster. Jag sa inget, jag hade ju sagt till om 10 paket. Det skulle bli jämt hundralappen hade jag räknat ut. När hon packade påsen, säger hon att jag får sista paketet också. När jag lämnade butiken tackade jag så klart för bonusen! Mysig service...

Direkt efter Guldfynd går jag in på McDonalds och lämnar en kupong gällande två 9-pack McNuggets till-priset-av-en. Jag betalar med kort, tänker inte exakt på beloppet. Han i kassan lägger fram ett paket med 6-pack och frågar om jag kan vänta en stund (så ovanligt f'resten ;) ) på det andra paketet. - Visst, säger jag, men jag beställde väl 9-pack? påpekar jag vänligt. Han ser lite fundersam ut, plockar fram kupongen och jovisst det stämde ju. Han byter snabbt ut paketet och tittar efter om det finns en till. - Det kanske blir lite dyrare då? frågar jag. - Ja, svarar han samtidigt som han tittar på kvittot jag just signerat. - Ähh, det är bra så, säger han då. Han kom antagligen på att han annars måste dra mitt kontokort än en gång och på ett väldigt litet belopp dessutom. Jag tackar för mig....


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits