Börja spela schack.......

Något positivt bör väl skrivas i min blogg oxå, antar jag.

Jo, jag är ju Tradera-fan, vilket många i min omgivning knappast kan ha undgått.

Därför må jag väl berätta om min morgontidigaste affär. I morse fick jag en vara levererad nästan till dörren klockan halvsju. Det tackar vi för! Det är ett litet, underbart gulligt och snoffsigt runt marmorschackspel.

Jag missade´'affären' tidigare i år, när ngn annan bjöd över mig. Men den personen fullföljde inte sitt köp. Nu gick det bättre.

Det visade sig att säljarens sambo brukar arbeta i närheten av där jag bor. Efter lite pusslande med dag och klockslag så gick allt lätt som en plätt. Han letade sig till min gata och ringde på mobilen när han stod på min gata.

Förutom som prydnad ska jag väl börja spela med sonen, som faktiskt älskar att spela just schack...

----

Min förbannade lårkaka börjar lägga sig något. Tack & lov! Har lättare att röra mig idag, men det är inte helt smärtfritt dock. I morgon måste jag dock ut en sväng, så håll tummarna, plz. Min tandläkare vill absolut 'fixa mig' innan jul. Han varnade och "skrämde" (eg. rådgjorde) mig via tfn idag, efter att jag mejlat honom en lång utläggning igår kväll av min hemska, dagliga tandvärk som inte gett med sig.

JAG VILL ALLTSÅ:

1.  Börja spela schack åter
2.  Bli smärtfri och symtpomfri i benet
3.  Få bort den eviga tandvärken


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits