Kultur - Januari månad

GOTT NYTT kultur-År
 
Januari
 
Utställningen "Pepparkakshus" Arkitektur- och Designcentrum den 5/1 kl 14. 
 
Nationalmuseum Design "Den nya Kartan och Kvinnliga pionjärer" utställning i Kulturhuset den 5/1 kl 16. 
 
Teater, kabaré "Utsålt" Lilla scenen den 5/1 kl 19 Stadsteatern.
 
Årets första Sthlms Filmfestivals förhandsvisning den 11/1 kl 18 Skandia "Creed - The legancy of Rocky".
 
 
Genrep den 15/1 kl 16 "Medan du väntar" Klara Soppteater. Med Sisela Kyle och Gunilla Nyroos. Fin och rolig pjäs av Per Naroskin.
 
"Så ock på Jorden" via Plejmo den 16/1. Njae, överskattad film.
 
"Guldbaggegalan" den 18/1 kl 18, den 52:a i ordningen. 19 priser delas ut. Tv LIVE från Cirkus.
 
INTIMAN premiär den 21/1 kl 19,30 "Charley's tant". Underbara Jan Malmsjö, Claes Malmberg, Ewa Roos, m fl. VINST - tack Elite Hotels! 
 
 
Film "A Royal affair" om Christian VII. Samt "No Escape" den 22/1 via Plejmo. 
 
"Jag är ingen älskling" rep Lena PH:s show den 28/1 kl 19,30 Cirkus Skandiascenen. Efter föreställningen pratade jag ett par ord med en favvo-skådespelare: Sofia Ledarp. Trevligt & roligt. Från t ex FRÖKEN FRIMANS KRIG och DE TRE MUSKETÖRERNA Stadsteatern (År 2009 och 2012).
 
 
Vasamuseet "Afternoon Tea & föreläsning Tiggeri, likprocession och skolgång" den 29/1 kl 15,30.
 
Musikaliska "Trombonfrossa" den 31/1 kl 15. 
 
"Lol" via Plejmo den 31/1. Rolig ungdomsfilm.
 
  • Medlem i Unga Klaras Vänner        KLART
  • Årskort Vasamuseet                     KLART
  • Medlem Liljevalchs Vänner            KLART
 
Januari månad blev ändå inte så väldigt kulturell, i mina mått mätt.
Detta med anledning av mkt extraarbete, dubbelt t o m. Dels extra, s k fyllnadstimmar på ordinarie jobb under ca 2 veckors tid, dels även mitt andra extrajobb. Det blir så klart mumma för plånboken, ja det var självvalt åff kårs. Därtill 2 dygn utan kallvatten hemma i lgh, så inte lätt att fräscha till sig m a o, därmed missade jag inplanerade sista-minuten-tillfället: CABARET med Sarah Dawn Finer i huvudrollen. Sedan har jag hämtat en del paket och tagit emot hemleveranser därtill, bl a 1:a beställning från Vinoteket. 
 
 
2 utställningar
3 teater
1 bio
4 nät-filmer streaming
1 show
1 museum inkl föreläsning
 
 

Kommentarer:
Postat av: siwan

Även om du säger att du inte hunnit med så mkt
blir jag alldeles färdig av mkt :)
Men gäller hänga med i storstad där
pulsen är hög skratt
Kram

2016-01-31 @ 18:14:04
Postat av: bloggaren herself

Yes, du vet vi 08:or är lite galna. Full fart ska det vara. Kom & hälsa på vet jag! Kram.

2016-01-31 @ 18:24:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits