Teater, Musikal, Underhållning, Rock

Nu är det mycket på en gång!
 
I fredags den 8 mars var det PREMIÄR på West Side Story på Stockholms Stadsteater. Naturligtvis på stora scenen. Vilka dansare och vilka sångare! Just sayin' it. Karl Dyall i sitt esse, spelar Benardo, Marias bror, tillhörande gänget SHARKS. Även så stjärnskottet: Sanna Gibbs. OMG, säger jag bara. Hon är Maria. Det andra gänget JETS där spelar Fredrik Lycke sin huvudroll som Tony. Måste även nämna Lagaylia Frazier som spelar kloka Anita. Scendekoren är "metallisk" och väldigt bra. Likt en skruttig, skräpig bakgård. Utspelar sig även på en lekplats. Platsen är N.Y 1957.
 
Dansscenerna var absofuckin'lutely otroliga! Avancerade och långa. Totalt är det omkring 35 artister i föreställningen...
 
Foto: Petra Hellberg.
 
Här kan du se lite fler foton samt läsa lite mer om WSS: http://www.kulturbloggen.com/?p=67829 .
 
 
 
På tisdag är det Soppteater med Albin Flinkas & Fredrik Meyer i "Jag är Gud", sång & dikt efter Eva Dalgren. Tro det eller ej, det blir faktiskt första gången för min del, med Soppteater! Så mkt som jag sprungit & springer på teater, musikaler, shower, så har jag ännu inte kommit iväg på just SOPPTEATER.
 
 
 
 
Sedan i slutet av kommande vecka bär det iväg till Chinateatern och "Rock of Ages" (RoA). Med Johan Rheborg, Peter Magnusson, Peter Johansson, Joacim Cans, med flera. 30 st rocklåtar ska tydligen hinnas med på ca 2 h 40 min! RoA tar emot ungefär 1.200 teater/musikal-besökare per kväll. Främst torsdag-lördagar. Biljetterna är dyra ja. Men säkert också värda det. Du får tänka dig minst dubbelt (då balkong) mot t ex Stadsteatern eller Dramaten, parkett. 
 
 
 
 
 Rock on!

Kommentarer:
Postat av: siwan

full rulle
när man bor i storstaden ser jag
härligt för sig som trivs m de
roligt sen oxå m all utbud
kram

2013-03-10 @ 18:22:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits