De tre musketörerna (D3M) & JBK

Dom flesta vet att jag älskar att gå på teater...
Med förbehåll då Sthlms Stadsteater & stora scenen där!
 
Jag hoppas du inte missade Svt:s inspelning & "julklapp": "DE TRE MUSKETÖRERNA" på tv vid nyåret. En nyskriven rock-musikal kan man säga. Fräck, rolig, vacker, musikalisk till max (kända rocklåtar från bon Jovi, Scorpions, Alice Cooper, Madonna, M.Jackson, Prince, u name it) och så klart romantisk. Regi & manus står erfarne och duktiga Alexander Mørk-Eidem för.
 
"D3M" finns t o m under januari månad dessutom på www.SvtPlay.se! Se den, du kan ju lätt se t ex en halvtimme åt gången, ifall du har ont om tid vill säga!!
 
Själv har jag sett det två ggr på teatern, 2009 och 2012. Det är Leif Andrée, Johannes Bah Kuhnke, Andreas Kundler och Alexander Lycke i huvudrollerna. Det sjungs, dansas en del. Föreställningen har härlig/rolig regi & koreografi.
 
D'Artagnan är bondpojken som ger sig iväg till Paris och hans högsta önskan är förstås att bli musketör... Han råkar ut för många saker på sin väg.
 
Här är trailern f'resten: 
 
 
 
 
 
Är det ännu inte den 30 januari 2013, när du läser detta? GRATTIS! Då kan du se hela föreställningen här (bara att klicka mitt i bilden nedan):
- Jala, har du ont om tid? Kolla lite i taget då!
 
 
 
Måste dokumentera några härliga repliker ur pjäsen.
 
Slut å tjat, jag kom snart!
Dålig start nå't djävulskt!
En annan gång!
Karmeliterklostret..
Det var inte vi! Han nämnde namn. Åh, faaan!
Det är ändå ganska så coolt, det.
Give me five, Good!
Vfr är inte du med på kuddfesten?
Alla för en! Sex, drugs & rock'n roll.
Det finns regler!
Vid allas knubbiga små änglar...
Åhh, förlåt, jag var inte beredd...!
& det är allt jag har att säga DIG! (eft: You give love a bad name - bon Jovi)
FUCK, din jävla Marish. Är du också hjärntvättad? Tror du också på den här skit'n?
- We're gonna celebrate and have a good time!
 

/ med hopp om en "D4M" förstås!
 
Efter nämnda succé måste det bara, om så " - EN ANNAN GÅNG" självklart komma: Dom fyra musketörerna. Plz!

Kommentarer:
Postat av: Louise

Ska kolla musketörerna vid tillfälle :) sonen har rensat /fixat om min dator så måste installera om allt..men blir nog bra när det är klart. Kram

Svar: Du kommer INTE att ångra dig. Den är så rapp i alla repliker och scener! Helt underbart rolig också. Dina två äldsta kommer säkert oxå att ha stort utbyte av att se den, I promise!
Alias anneli

2013-01-13 @ 15:47:29
Postat av: Linda

Jättebra musikal!!!
Hade velat se den live! Gillade verkligen musikalen! Vilken musik! Vilken bra sammansättning av låtarna! Helt klart toppen! Bra övergångar mellan låtarna, Härligt manus, riktigt bra gjort!!!

2013-01-27 @ 11:10:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits