Demoner i "DEMONER" = 3:e gången gillt?

I torsdags skulle Stockholms Stadsteaters första premiär i år på stora scen haft sitt sista genrep på rubricerat. Jag hade finfina biljetter (bänk 5) till mig & kompisen!
 
Efter mitt arbete hann jag hem en sväng och vid 16-tiden, när det var dags att börja tänka på att åka tillbaks till city igen, då hör jag på Radio Sthlm:
- PRESSMEDDELANDE från Stockholms Stadsteater: Premiärerna av "Demoner" och "Apatiska för nybörjare" är framflyttade! Hmm? Men genrep då?? Ringde till Kassan på en gång och ja visst publikrepetitionerna var naturligtvis också inställda. På grund av sjukdom.
 
Just "Demoner" skulle nu i stället spelas först till helgen, det vill säga 2 dgr senare, och då som ordinarie föreställningar (ordinarie priser!). Jag kastade mig in på bokningssidan och fann då lika fina parkett-biljetter, men till lördagkvällen. Klart att jag tog dom sista biljetterna! Nu började jakten på medföljare. Kompisen som skulle hänkat torsdagkväll backade iom att biljetterna nu blev dubbelt så dyra, eftersom det nu var ordinarie föreställningar. Lite otur förstås, att det blev dyrare. Ett annan teaterfan var inte hemma i helgen, en annan skulle på Oscars-teatern, en fjärde hade redan biljetter till en senare föreställning ett par dagar senare. Jag sände även iväg några chatt-meddelanden till flera vänner på Fejjan. Men det var ju bara ngn dags varsel? Hallå!! Det är ju kort alltså.
 
Under fredagen lade jag t o m ut förfrågan på jobbets två olika Fejsbook-sidor. DÅ, efter bara någon timme, läser jag på Stadsteaterns hemsida att premiären är uppskjuten på nytt, denna gång en vecka! D v s kommande helg, så nu blev premiären i stället den 9 februari. Nå väl, snabbt in på bokningssidan igen, och där finner jag då ett par lediga biljetter på balkong. Då tar vi dom och kollar med vänner!
 
Så det kan iaf bli teater-premiär dessutom! Som sagt jag tror det gått demoner i teaterns föreställning av DEMONER!
 
- - - - - -
 
En annan historia är ju kommentarerna på Stadsteaterns facebook-sida. Trist! Hur kan besökare bli sura och irriterade över att de måste boka om sina biljetter? Kunde inte låta bli att kommentera till teaterns fördel förstås...
 
Jag säger som så: Spännande att vänta på en säkert bra pjäs jue!
 
 
Här kan du f'resten höra mer om pjäsen & vilka skådisar som spelar, samt få ett litet smakprov:
 
 
Hammarsten%20och%20Ledarp%20om%20Nor%C3%A9npj%C3%A4sen%20Demoner
 
 

Kommentarer:
Postat av: Anne P.

Hoppas det blir av nu då, på lördag kväll!

Men då parkett, hörde jag.

2013-02-08 @ 23:26:19
Postat av: bloggaren herself

Jag är helt nöjd. Visst många elaka ord, utmaningar och våldsamheter. Men så bra spelat!
Scenografin är väldigt läcker på många sätt: både hur den fungerar tekniskt, ser ut & nyttjas.
En hel del monologer, men det fixar skådisarna galant.

2013-02-10 @ 01:28:28
Postat av: Anne P

DN:s rescension idag var lite loj, tycker jag. Men man får läsa fler förstås.

2013-02-11 @ 10:02:57

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits