TeaterDagarna 2013 / Riksteatern

Igår fick jag möjligheten att Volontära hos och åt Riksteatern. Helt underbart roligt och vilken upplevelse.

Det är i Folkets Hus i Hallunda som Riksteatern håller hus. Klockan 8 fredag morgon var jag på plats. Lång resväg, 1 h 15 min. Efer två t-banehållplatser blev det dessutom STOPP p g a olycka! Men trafiken kom snart igång, så jag behövde inte vända hemåt altn komma försent.


 
Detta blev min arbetsplats:
Pirrigt. Men allt gick så bra så. Första anhalten i foajén för alla dagens besökare och gäster. För incheckning och utlämning av dags-pass, -band. Jag tror vi lämnade ut totalt ett par hundra olikfärgade band, de flesta mellan klockan nio och elva. Vi hade tre bord och var några stycken volontärer just här.
 
 
På förmiddagen invigdes Teaterdagarna av Lena Adelsohn Liljeroth. Fullt hus, som synes.
 
 
Gatan i Folkets Hus, med många utställare.
 
 
Under dagen fick jag chansen att se "The Outsider", en otrolig föreställning av en enda kille, artist, mimare, magiker, på scen. I hela cirka fyrtio olika roller och med hjälp av mycket teknik förstås (data, ljus, ljud och tillbehör)...
 
 
Återkommer mer än gärna nästa år!
 
 
 
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits