Zinnemax 5D

I Kista Galleria finns sedan i höstas en 5D-biograf. Sveriges allra första t o m.

 

Du vet väl vad 3D-film är för något? Jo, ett format som skapar djup i bilden. Du ser föremål i bilden som synbart kommer närmre dig och du tror att föremålet stannar bara strax framför dina ögon. Det upplevs med andra ord som om du skulle kunna ta på det.

 

Det nya nu, alltså 5D, är filmer i 3D-format som kombineras med upplevda känslor kan man säga. T ex med fläktande, doft av blommor/äpplen med mera, det kan komma lite vattenstänk, flashar & ljuseffekter samt dimma eller rök.

 

Salongen har fina fåtöljer som flyttar sig, sjunker lite nedåt, framåt och i sidled. Du får verkligen en känsloupplevelse i denna salong. En liten söt biosalong som ligger mitt emot Åhléns, vid lekhörnorna. Cirka 25 sittplatser.

 

Det är dock mycket korta filmsnuttar men en riktig rolig upplevelse! Hittills finns det fyra olika filmsnuttar som går i stort sett non-stop. Kostar mellan 50-70 kr.

 

Jag har sett tre av deras filmer. Jag räknar med att se deras nya "Ruin" som kommer i slutet av maj månad.

 

Jag har sett Night at the Toy Store, Robin Hood och Solar Coaster.

 

Här är f'resten ett smakprov frn Toy Store-filmen:

(observera, att det står 4D. du har ju inte glasögonen t ex)

 

 


Kommentarer:
Postat av: Eleni

Haha nej men det hade jag fått för mig att du redan visste :O Trodde att jag sett dig under tiden jag var gravid osv...

Postat av: bloggaren herself

Hmm? Ja, jo kanske vi har. Men iaf inte som jag kom ihåg eller lagt på minnet ändå.

Du är strong och duktig som tar på dig moderskapet & ansvaret så ung!

Vi ses igen.

2012-05-27 @ 17:10:36
Postat av: Helen

Åhh det låter häftigt,, kanske man borde prova :)

2012-06-03 @ 10:43:36
URL: http://hejaweb.se
Postat av: bloggaren herselt

Helen, jag kan lova att det blir en rolig liten stund. Kort, men intensiv så att säga!

2012-06-03 @ 11:06:52
Postat av: L

Vet man såg 3d filmer när man var barn, det var ju nytt då..men jag gillar inte det,blir snurrig i huvudet.

2012-06-17 @ 13:34:55
Postat av: bloggaren herself

Då var du kanske på Cosmonova? Det är stort & läckert. I Naturhistoriska Riksmuséet, vid Universitetet.



Som denna: http://www.youtube.com/watch?v=sQpkg5fC7bI&feature=player_embedded

2012-06-17 @ 13:40:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits