Hamilton & M.I. 4

Mkt bio den senaste tiden, visst.

 

Jag har sett "Hamilton - I nationens intresse" i söndags

samt ikväll såg jag "Mission Impossible 4 - Ghost Protocol".

 

Mikael Persbrandt i den förstnämnda och sedan naturligtvis snygga, duktiga Tom Cruise. Tom har som motspelare skurken Cobolt ingen mindre än svensken Michael Nyqvist.

Helt underbart kul, att Sverige får bidra med skådisar i stora amerikanska filmer! (Tidigare t ex Peter Haber och Stellan Skarsgård, m fl förstås).

 

 

 

Action finns det i massor naturligtvis, i båda filmerna!

 

Hamilton-filmen har en väldigt bra handling, dagsaktuell kan man t o m säga. Cruise-filmen är ju desto mer jakt & slagsmål och otroliga uppdrag. Läckert är förstås att man verkligen känner adrenalinet själv i vissa situationer. Men Mission Impossible skulle man behöva se om, för saker händer så snabbt i den filmen, så man missar en hel del. Tom som rysk officer *ler* , ingen vacker syn, kan jag säga! Men visst, bra skådis absolut i dubbel bemärkelse...

 

 

 

Mikael P. säger om Hamilton-filmen att det är mer en politisk thriller än action-rulle. 13 kg lär han ha gått ner inför inspelningen. Tidigare har även Peter Stormare och Stefan Sauk spelat rollen Carl Hamilton (förutom de två nämnda ovan).

Två filmer till ska Persbrandt spela in i år byggda på Jan Guillous storsäljare: "Inte utan min dotter" och "I hennes majestäts tjänst".

 

-----

 

Du vet väl f'resten att Mikael har dansat balett som liten. Nedan en videos med Persbrandt, inspelad för några år sedan i Kista Science tower. Helt underbar!

 

 

Kista tower btw ett kontor helt i min smak. Där skulle jag verkligen kunna tänka mig att jobba!

 

 


Kommentarer:
Postat av: Micke

Men det är väl Michael som är skurk-ryssen och inte Tom som jag fattat.. eller? ;)



Har inte sett nån av dessa jag..

Postat av: bloggaren herself

Jo, visst är det så, Micke. Jag gör lite långa meningar ibland :) . Nu har jag justerat lite i texten så förhoppningsvis blir det lite tydligare.

2012-03-10 @ 10:50:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits